بچه ها این گربه هه ایران ماست.!
پراکسی جديد
فيلتر شکن
برای دوستان در ايران
اصغرآقا، نوشته هاي هادي خرسندي

سه شنبه 28 ارديبهشت 1389

این آگهی نیست، ادای وظیفه‌ی فرهنگی است

45678.gif
شرحی در معرفی این سه کتاب تازه انتشار و فهرست کتاب‌های «نشر باران» در سوئد. (اقلاً نگاهی به لیست کتاب‌های منتشره برای کسانی که کتاب نمیخوانند، مفید است.)

مصطفی شعاعیان و رمانتیسم انقلابی
انوش صالحی

نشر باران سوئد، 2010
کتاب «مصطفی شعاعیان و رمانتیسم انقلابی»، شرح مبسوطی است از زندگی و آثار مصطفی شعاعیان که توسط انوش صالحی، داستان‌نویس و پژوهشگر تاریخ معاصر ایران نوشته و به‌تازگی توسط نشر باران (در سوئد) در 480 صفحه، قطع رقعی با جلد سخت و طرح جلدی از همایون فاتح منتشر شده است.
مصطفی شعاعیان از معدود مبارزان سیاسی چند دهه‌ی اخیر بود که به‌طور همزمان به مبارزه علیه استبداد سلطنتی و استبداد ایدئولوژیک می‌پرداخت؛ آن هم در شرایطی که متفاوت بودن در اندیشه‌ی چپ، همراه با بحث و نظر انتقادی امری دشوار و پر هزینه به شمار می‌آمد.
شعاعیان به‌رغم انتخاب شیوه‌ی مبارزه‌ی مسلحانه، برای رهایی از بند دیکتاتوری زمان اعتقاد به آزادی و دموکراسی را فراموش نکرد. وی صبح روز پنجشنبه شانزده بهمن 1354 طی یک درگیری در خیابان استخر کشته شد.
کتاب «مصطفی شعاعیان و رمانتیسم انقلابی»، در دو بخش با عنوان «کتاب اول: مسگرآباد» و «کتاب دوم: موسم باران و باروت» تدوین و تنظیم شده است. بهمن برفی، پس از تندر، خیزاب خانه بر دوش و خاموشی دریا نام برخی از سرفصل‌های این دو بخش است. ضمایم کتاب نیز مجموعه‌ای از اسناد، عکس‌ها و بریده‌ی جراید را در برمی‌گیرد.
در پی نوشت کتاب آمده است: «از گذرِ معیر تا خیابان استخر راهی نیست، در کم‌تر از نیم‌ساعت با پای پیاده می‌توان این مسیر را پیمود و تتمۀ تهران قدیم را در طول این پیاده‌روی دید.
سی‌وهشت سال طول کشید تا مصطفی خود را از گذرِ معیر به بن‌بست کوچه‌یی در خیابان استخر برساند اما برای من دوسال فرصتِ کمی بود تا بتوانم مسیرِ دشوار و باورنکردنی حیات و سی‌وهشت ‌ساله‌اش را پیدا کنم. آن‌چه برای من در جریان این سفرِ دوساله اتفاق افتاد تنها شناخت نسبی شخصیت مصطفی و پی بردن به فراز و فرودهای زندگی‌اش نبود، من بیش از همه با تجربیات نسلی روبه‌رو بوده‌ام که بازسازی حیاتِ اجتماعی و سیاسی ما نیازمندِ واخوانی چندباره تجربیات آنان است.
دوستان مصطفی پرتعداد و ناپیدا بودند اما رشته‌هایی نامرئی آنها را به هم مرتبط کرده بود. بنابراین دیدار با هرکدام، حلقۀ این آشنایی‌ها را وسعت می‌بخشید. »
انوش صالحی، نویسنده‌ی کتاب، سال 1344 در گیلان متولد شده است. نخستین کتاب وی، «راوی بهاران» - سرگذشت کرامت دانشیان- توسط نشر قطره (تهران) منتشر شده است. دومین کتاب او، «مصطفی شعاعیان و رمانتیسم انقلابی»، پس از چند سال انتظار در وزارت ارشاد اسلامی، سرانجام مجوز انتشار نگرفت و نویسنده پس از سال‌ها انتظار آن را برای انتشار در اختیار نشر باران در سوئد گذاشت.
قیمت کتاب «مصطفی شعاعیان و رمانتیسم انقلابی»، 23 یورو و هزینه‌ی پستی آن برای اروپا 7 یورو و برای امریکا 12 یورواست که به قیمت کتاب افزوده می‌شود.
--------------------------
شناخت‌شناسی نو‌اندیشی دینی در ایران
احمد علوی

نشر باران، سوئد
چاپ اول 2010
از پیامدهای فرآیند تجدد در ایران یکی چالش اندیشه های دینی است. ناتوانی نهادهای سنتی مذهبی از حل چالش میان اندیشه سنتی مذهبی و پیامدهای تجدد، به دگرگونی در گروهبندیهای مذهبی و همچنین تاویلهای متفاوتی از منابع دینی می انجامد. نوشته حاضر تلاش میکند تا پیدایش نواندیشان دینی را در همین چارچوب به ارزیابی گذاشته دیدمان آنها را از منظر شناخت¬شناسی به بررسی بگذارد. موضوعیت این امر از آن روست که نفوذ اندیشه دینی و افکار مذهبی در فرهنگ ایرانی غیر قابل انکار است. به‌طوری که میتوان ادعا کرد بدون شناخت گروه‌بندی­های دینی و مذهبی ایران، شناخت این جامعه میسر نیست. مدیریت بهینه فرآیند توسعه اجتماعی در ایران البته مشروط به شناخت باورها و از جمله باورهای مذهبی است.
کتاب «شناخت‌شناسی نو‌اندیشی دینی در ایران»، شامل پنج فصل است: در بخش نخست، زمینه و پیشینه‌ی تاریخی نواندیشی دینی، بستر اجتماعی، چالش‌های اصلی نهادهای مذهبی، دنیای فقه و فقیه، معضل مدرنیته؛ در فصل دوم مبانی تحلیلی نواندیشی دینی، نوگرایی؛ تقدم و تاخر، دین به مثابه نهاد، باور، گونه‌های دین‌شناسی؛ در فصل سوم مولفه‌های تعریفی نواندیشی دین، گروه مخاطبان، منبع معرفتی، مقایسه بین مولفه‌های نواندیشی دینی؛ در فصل چهارم به جستارشناسی و در همین راستا چند نمونه‌شناسی نواندیشی دینی همچون بازرگان، شریعتی و مجاهدین خلق، و بالاخره در فصل پنجم دستاوردها و ناکارایی‌های نواندیشی دینی مورد بررسی قرار گرفته است.
دکتر احمد علوي استاد اقتصاد و روش­شناسی علوم اجتماعی در سوئد است. او ادبيات عرب، منطق، كلام و حكمت متعاليه را آموخته و این مطالعات را در کنار پژوهش و تدریس دانشگاهی در سوئد ادامه است. نوشته‌هاي وي به زبان‌هاي انگليسي و سوئدي بیشتر در مورد اقتصاد مالي است. برخی از مقالات این پژوهشگر، در نشریات فارسی‌زبان به چاپ رسیده است
کتاب «شناخت‌شناسی نو‌اندیشی دینی در ایران»، در 200 صفحه و در قطع رقعی، تنظیم شده و قیمت آن 11 یورو است
------------------------------------
اندیشیدن فلسفی و اندیشیدن الهی – عرفانی
محمدرضا فشاهی

نشر باران، سوئد
چاپ دوم 2010
چاپ دوم کتاب «اندیشیدن فلسفی و اندیشیدن الهی – عرفانی»، نوشته‌ی محمدرضا فشاهی، توسط نشر باران در سوئد منتشر شد.
این کتاب، دارای هشت گفتار و یک پیشگفتار است. در پیشگفتار کتاب، نویسنده به چگونگی شکل‌گیری کتاب و انگیزه‌ی خود از نوشتن آن پرداخته است. وی تاکید کرده که جرقه‌ی این پژوهش، پس از گفت‌وگو با تی‌یری بریو، سردبیر مجله‌ی «فلسفه- فلسفه، و پرسش‌های این روزنامه‌نگار در ذهن او زده شده است است. بخشي از این پرسش‌ها عبارت بودند از: 1ـ در مسئله‌ي «شناخت»، تفاوت «انديشه‌ي يوناني» با «انديشه‌ي سامي» در كجا و چگونه است؟ 2ـ «شناخت عقلي» و «شناخت تجربي» چيست، و «شناخت مبتني بر وحي» يا «شناخت برتر» (به اعتقاد موحدين) كدام است؟ 3ـ تمايز و تشابه خداي يوناني، خداي سامي، خداي عارفان، و خداي داستايوسكي در كجاست؟ 4ـ چرا از اهميت آيين مزدايي (آيين زرتشت)، و تأثير عظيم آن بر فرهنگ شرقي و غربي در زمينه‌ي «ظهور ناجي» و «آخرالزمان» (يا به گفته‌ي هگل پايان تاريخ) و ساير زمينه‌ها سخن گفته و بر آن تأكيد ورزيده‌ايد؟ 5ـ علل تغيير شكل و انحراف نظام ارسطو در جوامع اسلامي، و درآميختن آن با انديشه‌ي نوافلاطونيان اسكندريه نظير ساكاس، فلوطين و ديگران كدام هستند؟ 6ـ چه تفاوتي است ميان «فلسفه‌ي سياسي» و «الهيات سياسي»، ميان «فيلسوف ـ شهريار» افلاطون و «پيامبر ـ شهريار» فارابي؟ 7ـ تمايز و تفاوت آخرالزمان شرقي و غربي در كجا است، و به چه سبب گفته‌ايد كه آخرالزمانِ آل‌احمد، به عكس تصور خود او كه خويشتن را قهرمان مبارزه با غربزدگي مي‌دانست، آخرالزماني غربي و بدبينانه است، و شباهتي به آخرالزمان قرآني و شيعي ندارد؟ و چند سؤال ديگر.
محمدرضا فشاهی نوشته است: «در اين پرسش‌ها، بر اساسي‌ترين مسائل فلسفي، انسان‌شناسانه، و جامعه‌شناسانه‌يِ غربي و شرقي انگشت نهاده شده بود. ديگر آن‌كه اين مسائل، اگرچه متعلق به دوران‌هاي گذشته بوده است، با اين همه، امروزه نيز تمامي ارزش خويش را حفظ نموده، و حتي مي‌توان گفت كه با توجه به وقايع بزرگي كه در دو دهه‌ي گذشته در جهان روي داده (سقوط نظام تك‌حزبي استاليني در اروپاي شرقي و مركزي، استقرار قدرت مطلقه‌ي ايالات متحده‌ي آمريكا به عنوان ژاندارم جهاني، رواج سرمايه‌داري اكبر يا سرمايه‌داري افسارگسيخته، كه آن را «نظم نوين جهاني» نام نهاده‌اند!، اعتلا و سقوط بنيادگرايي اسلامي و غيره)، در زمره‌ي حادترين مسائل فرهنگي و سياسي و اجتماعي كنوني نيز به شمار مي‌آيند.»
گفتارهایی که فشاهی در این کتاب به آن پرداخته است عبارتند از:
- خداي يوناني يا خداي فيلسوفان و دانشوران،
- خداي ساميان يا خداي ابراهيم
- خداي عارفان و وحدت وجوديان
- خداي داستايوسكي و پيامبران روس
- جايي ميان كعبه و شوش و يونان و اسكندريه
- اين‌همانيِ عقلِ فعالِ ارسطويي و وحي قرآني؟
- از كدام آخرالزمان سخن مي‌گوييم؟
- باستان‌شناسيِ فلسفيِ نظريه‌يِ «فقيه ـ شهريار»
محمدرضا فشاهی سال 1324 در تهران متولد شده است. او شاعر، دارای درجه ی دکترا در دو رشته ی «جامعه شناسی» و «فلسفه و ادبیات و علوم انسانی»؛ و استاد فلسفه تطبیقی در دوره‌ی دکترا در دانشگاه پاریس است. در کارنامه ی فعالیت فرهنگی فشاهی سه مجموعه شعر، سه کتاب به زبان فرانسه و 13 کتاب فلسفی- اجتماعی وجود دارد، با این عناوین: «تحولات فکری و اجتماعی در ایران» (گوتنبرگ/ تهران- 1354)، «سیر تفکر در قرون وسطی» (گوتنبرگ- 1354)، «واپسین جنبش قرون وسطایی» (جاویدان- 1356)، «بحران کنونی ایران» (گوتنبرگ- 1358)، «تکوین سرمایهداری در ایران» (گوتنبرگ- 1360)، «بحران جهان و بحران رمانتیسم» (گوتنبرگ- 1360)، «ارسطوی بغداد، از عقل یونانی به وحی قرآنی» (کوششی در آسیبشناسی فلسفهی ایرانی- اسلامی- باران/ سوئد- 1376)، «از شهریاری آریایی به حکومت الهی سامی» (باران- 1379)، «اندیشیدن فلسفی و اندیشیدن الهی- عرفانی» (باران- 1383) و نیهیلیسم ویرانگر و ایدئولوژی نیاکانی (باران 1387).
کتاب «اندیشیدن فلسفی و اندیشیدن الهی – عرفانی»، در 192 صفحه و با جلد سخت منتشر شده است.قیمت کتاب 13 یورو است.
-------------------------------------

فهرست انتشارات باران
- آزاده‌خانم و نویسنده‌اش، رضابراهنی، شومیز 15 یورو، زرکوب 18 یورو
- آن زن، آن اتاق کوچک و عشق، عزت¬السادات گوشه¬گیر 7 یورو
- آن زن و مرد خوشبخت، مجموعه داستان، مرتضا ميرآفتابي 10 یورو
- باغ‌هاي تنهايي، دو داستان، محمود مسعودي 7 یورو
- بر بال باد نشستن، داستان، شهرنوش پارسي‌پور چاپ تازه با جلد زرکوب 23 یورو
- برادرم جادوگر بود، داستان، اكبر سردوزامي 8 یورو
- بوف‌كور و زنده ‌بگور و نقدي بر بوف‌كور صادق هدايت، نقد از م. ف. فرزانه
- بي‌بي شهرزاد، شيوا ارسطويي، 10 یورو
- پارة كوچك، داستان، ثريا رحيمي 5 یورو
- تابستان تلخ، رمان، رضا علامه‌زاده. 12 یورو
- تاک¬های عاشق، نوشین شاهرخی،10 یورو
- تأملي بر تنهايي، داستان، حسين نوش‌آذر، 6یورو
- تسليم، داستان، امين زئوئي، (برگردان: محمدرضا عمراني)6 یورو
- تثليث جادو، داستان، منصور كوشان، 8 یورو
- طوبا و معنای شب، شهرنوش پارسي‌پور 20 یورو
- تمثال، نمايشنامه، رضا قاسمي، 5 یورو
- جن‌نامه، رمان، هوشنگ گلشيري 22 یورو
- چاه بابل، رمان، رضا قاسمي 13یورو
- خانه‌ی آخر، بیژن بیجاری 8 یورو
- خرشناسي تطبيقي، طنز، فرزاد ابراهيمي، 7یورو
- خواب پلنگ آبي، داستان، كوشيار پارسي 6 یورو
- خيابان طولاني، داستان، محمود فلكي 6 یورو
- داستان‌هاي كوتاه، مهشيد اميرشاهي 20 یورو
- داستان‌هاي كودكان، پتر بيكسل، برگردان: بهزاد كشميري‌پور 4 یورو
- دهان خاموش، منصور کوشان12 یورو
- راست و دروغ، مجموعه داستان، م. ف. فرزانه 8 یورو
- زن رها شده، داستان، سيمون دوبوار، (برگردان: منيژه آهني) 10 یورو
- زنان بدون مردان، داستان، شهرنوش پارسي‌پور 10 یورو
- زنانه، چند داستان (؟)، الاهه بقراط 7 یورو
- سر سفرة خويشان، داستان، حسين نوش‌آذر 7 یورو
- سفری در سرخ، مجموعه داستان، محمد عقیلی 8 یورو
- سنگي بر گوري، جلال آل‌احمد، با مقدمه‌اي از فرج سركوهي 6 یورو
- سورﺓ الغراب، رمان، محمود مسعودي 10 یورو
- شالي به درازاي جاده‌ي ابريشم‌،مهستي شاهرخي 10 یورو
- شاه سياه‌پوشان، داستان، هوشنگ گلشيري 6یورو
- شب قدر،‌رمان، طاهر بن¬جلون، (برگردان: نجمه موسوي) 10یورو
- شبان نيكو، مجموعه داستان، مهستي شاهرخي 8 یورو
- شمايل مانا، رمان، مختار پاكي 15 یورو
- شيوا، يك داستان – دانش، شهرنوش پارسي‌پور 18یورو
- عقل آبي، رمان، شهرنوش پارسي‌پور 18 یورو
- غوك، رمان، رضا علامه‌زاده 12 یورو
- فرزند پوشالي، رمان،‌طاهر بن¬جلون،‌(برگردان: نجمه موسوي) 10 یورو
- فرشته‌اي كه نمي‌خواست حرف بزند، داستان، فهيمه فرسايي 5 یورو
- كسي مي‌آيد، رُمان، مهري يلفاني 10 یورو
- گذشته‌اي هست كه نمي‌گذرد، داستان، ثريا رحيمي 4 یورو
- گنجينة زنان، مجموعه داستان، م. رواني‌پور، س. بهبهاني، ف. ساري، ش. پارسي‌پور، گ. ترقي، غ. عليزاده، پ. روشن‌زاده، ف. لاشائي 9 یورو
- گربه، رمان، هوشنگ اسدی 15 یورو
- ماجراهاي ساده و كوچك روح درخت، داستان، شهرنوش پارسي‌پور 12 یورو
- مادام x ، مهرنوش مزارعی 8 یورو
- مادران و دختران، كتاب اول: مهشيد اميرشاهي 16 یورو
- مادران و دختران، كتاب دوم: دده‌قدم‌خير، مهشيد اميرشاهي
- مادران و دختران، كتاب سوم: ماه عسل شهربانو، مهشيد اميرشاهي
- مادران و دختران، كتاب چهارم: ، مهشيد اميرشاهي 17 یورو
- ماهان كوشيار، نمايشنامه، رضا قاسمي 6 یورو
- ماهيگيري در بار زرافه، مجموعه داستان، سردار صالحي 6 یورو
- مردی در حاشیه، مجموعه داستان، شهرام رحیمیان 8 یورو
- مرگ يك شاعر، مجموعه داستان، بهمن سقايي 6 یورو
- معناي تمشيت، هوشيار دربندي 8 یورو
- مونولوگ پاره پارة شاعر شما، اكبر سردوزامي 10 یورو
- نامه‌هاي سوئدي، مجموعه داستان،‌(برگردان: شاهرخ كامياب) 8 یورو
- نامه‌هاي يك تمساح به همزادش، حسين نوش‌آذر 8 یورو
- نوبت رقص من، اكبر سردوزامي 7یورو
- نُه داستان، عزت¬السادات گوشه¬گیر، شهلا شفیق، شکوه میرزادگی، مهشید امیرشاهی، زهرا کدخدائیان، سیمین دانشور، مهری یلفانی، فهیمه فرسایی، میهن بهرامی 6 یورو
- وزارت نظارت، کامران جمالی 8 یورو
- هارون و درياي قصه‌ها، رمان سلمان رشدي، (برگردان: سينا سليمي) 10 یورو
- ياد و رؤياي تهران، مهدي استعدادي شاد 5 یورو
- یادداشت‌های خانم هلهِ‌مان، شریفه بنی‌هاشمی 8 یورو
- یک بغل رُز برای اسب کَهَر، بهرام مرادی 7 یورو
- یک معشوق مرده، یلدا معیری 5 یورو
- یک سرگذشت و دو نامه، رمان، رباب محب 10 یورو

■ تحقيق، تاريخ، گفتگو ...
- ادبیات، فرهنگ و جامعه از منظر روانشناسی، رضا کاظم‌زاده 10 یورو
- ارسطوي بغداد، محمدرضا فشاهي 7 یورو
- از تلخي فراق تا تقدس تكليف، بهروز شيدا 8 یورو
- از حاشيه تا متن، در باره لبريخته‌هاي رؤيايي، گردآوری و تمظیم: هما سيار 10 یورو
- از ديدار خويشتن، احسان طبري 10 یورو
- از شهرياري آريايي به حكومت الهي سامي، محمدرضا فشاهي 10 یورو
- اسلامي‌نويسي، اسد سيف 10 یورو
- اعترافات شكنجه‌شدگان، زندان‌ها و ابراز ندامت‌هاي علني در ايران نوين، يرواند آبراهاميان، (برگردان: رضا شريفها) 14 یورو
- اندیشیدن فلسفی و اندیشیدن الهی ـ عرفانی، محمدرضا فشاهی، جلد سخت 13 یورو
- انهدوانا، به¬کوشش و ویرایش بهنام باوندپور 12 یورو
- اي كوته‌آستينان، سعيدي سيرجاني 17 یورو
- بامداد در آينه، ده سال گفتگو با احمد شاملو، نورالدين سالمي 11 یورو
- بخشي از تاريخ جنبش روشنفكري ايران، بررسي تاريخي ـ تحليلي كانون نويسندگان ايران، مسعود نقره‌كار، پنججلد 3400صفحه، 99 یورو
- پرسه در اقليم حيرت‌آور زنبق‌ها، شعر پريتيش ناندي،‌(برگردان: مهدي فلاحتي) 10 یورو
- پشت دريچه‌ها، شهين حنانه 5 یورو
- پنج اقليت و نوشته‌هاي ديگر، مهدي فلاحتي 9 یورو
- پنجره‌ای به بیشه‌ی اشاره، بهروز شیدا 8 یورو
- تجديد حيات سوسیال دمكراسي در ايران، سعيد رهنما 13 یورو
- تراژدی¬های ناتمام در قاب قدرت، بهروز شیدا 11 یورو
- تنها جرعه‌اي قهوة تلخ (شاعران زن در روسيه‌ي قرن بيستم)، بهنام باوندپور 11یورو
- تیغ بر جان، درآمدی بر جامعه¬شناسی تاریخی فقه شیعه و ولایت فقیه، آرش شادان 10 یورو
- جمهوریخواهی در ایران، پیشینه¬ی تاریخی، ناصر رحیم¬خانی 6 یورو
- چالشگری زنان علیه نقش مردان، مهرداد درویش¬پور 12 یورو
- چهار شاعر آزادي، محمدعلي سپانلو 15 یورو
- حديث تشنه و آب، منصور كوشان، 16 یورو
- حديث خلوت انس، عباس معروفي 11 یورو
- حكايت دختران قوچان، افسانه نجم‌آبادي 15 یورو
- حماسه‌ي ايران، جليل دوستخواه 15 یورو
- خاطرات بزرگ علوي، به كوشش حميد احمدي 17یورو
- خاطرات زندان، شهرنوش پارسي‌پور 18 یورو
- خانواده و اعتیاد، مهرانگیز کار 11 یورو
- خانه دايي يوسف، اتابك فتح‌اله‌زاده 11یورو
- داوری در داوری زنان، احمد علوی 15 یورو
- در جست‌و جوی رهایی، مریم نوری 14 یورو
- در ستایش تبعید، مهدی استعدادی شاد 12 یورو
- در سوكِ آبي آب‌ها، جستار ادبي، بهروز شيدا 10 یورو
- در قلمرو موسیقی، محمود خوشنام 8 یورو
- دمكراسي راديكال، محمدرفيع محموديان 6 یورو
- دين و دولت در عصر مشروطيت، باقر مؤمني 17 یورو
- روانشناسي توده‌اي فاشيسم، ويلهلم رايش، (برگردان: علي لاله‌جيني) 17 یورو
- روانشناسی شکنجه، منیره برادران 10 یورو
- روانکاوی بوف‌کور، رضا کاظم‌زاده 18 یورو
- زبان سرخ، نوشته‌های پراکنده، م.ف. فرزانه 12 یورو
- زنان ایران؛ چراغی در دست، چراغی در راه، عفت ماهباز 12 یورو
- زن‌آزاری در قصه‌ها و تاریخ، شکوفه تقی 12 یورو
- ستاره‌ي سرخ (ارگان مركزي فرقه‌ي كمونيست)، به كوشش حميد احمدي 15 یورو
- ستيز و مدارا، ضد حكومت اسلامي، رامين كامران 13 یورو
- سرگذشت كانون نويسندگان ايران، محمد علي سپانلو 15 یورو
- سوئد در گذرگاه تاريخ، فريدون شايان 17 یورو
- شاعران و پاسخ زمانه، مهدي استعدادي شاد 12 یورو
- شناخت‌شناسی نواندیشی دینی در ایران/احمد علوی12 یورو
- شب بخیر رفیق!، احمد موسوی 14 یورو
- شب دردمند آرزومندي، فرج سركوهي 17یورو
- شعر و سياست و بيست و چهار مقاله ديگر، مجيد نفيسي 12یورو
- شعر و فلسفه‌ي هولدرلين، (برگردان: مهدي استعدادي شاد) 6 یورو
- شورش، روایتی زنانه از انقلاب ایران، مهرانگیز کار 15 یورو
- علیه فراموشی، بررسی کمیسیون‌های حقیقت و دادخواهی، منیره برادران 10 یورو
- فراخوان، ‌برگردانِ هفت فرگرد، ‌محمود مسعودي 5 یورو
- فراموشم مکن، خاطرات زندان، عفت ماهباز 19 یورو
- فرهنگ اصطلاحات زندانیان سیاسی، اعظم کیاکجوری 6 یورو
- فلسفه اگزيستانس چيست؟،‌هانا آرنت،‌(برگردان: مهدی استعدادي شاد) 5 یورو
- قانون اساسی سوئد، برگردان: طاهر صدیق 10 یورو
- قانون‌گذاری در باره‌ی حقوق زن، مهر انگیز کار 10 یورو
- قدرت و روشنفكران، ‌مهدي استعدادي شاد 12 یورو
- قناری در متافیزیک کلمه، مسعود کریم¬خانی(روزبهان) 7 یورو
- كابوس بلند تيزدندان، ويراستار: بهروز شيدا 9 یورو
- گزارش به مردم، خاطرات ديپلمات سابق جمهوري اسلامي، علي‌اكبر اميدمهر 11 یورو
- گردنبند مقدس، خاطرات زندان مهرانگیز کار 11 یورو
- گزارش قتل‌ها و اعترافات سعيد امامي، علي‌رضا نوري‌زاده 13 یورو
- گفتگوي واژه‌ها و هنرهاي كوچك، اگوست استريندبري، (برگردان: ثريا ناطقيان) 12 یورو
- گم‌شده در فاصله‌ي دو اندوه، بهروز شيدا 9 یورو
- ما و جهان تبعيد، مجموعه مقالات، ‌نسيم خاكسار 12 یورو
- ما و قهقرا (رمان به مثابه‌ي آئينه‌ي جامعه)، نقد، مهدي استعدادي شاد 7 یورو
- ماركس پس از ماركسيسم، نقد و بررسي، بيژن رضايي 13یورو
- مخمل سرخ رویا، بهروز شیدا 8 یورو
- مصطفی شعاعیان و رمانتیسم انقلابی، انوش صالحی 23 یورو
- معنای بخت در فرهنگ شفاهی و کتبی ایرانیان، شکوفه تقی 12 یورو
- معايب الرجال، تحقيق بي‌بي خانم استرآبادي،‌ويرايش افسانه نجم‌آبادي 12یورو
- مهستي گنجه‌اي، معين‌الدين محرابي 12 یورو
- می‌نویسم: توقف به فرمان نشانه‌ها، بهروز شیدا 12 یورو
- نظرات و مناظرات (مجموعه مقالات)، رامين كامران 10 یورو
- نیهیلیسم ویرانگر و ایدئولوژی نیاکانی، محمدرضا فشاهی 19 یورو
- هفت دات کام، یک وبلاگ فرضی، بهروز شیدا 20 یورو
- هزار بيشه، مقالات، سخنراني‌ها، نقدها و ... ، سه زبانه (فارسي،‌فرانسه،‌انگليسي)، مهشيد اميرشاهي 13 یورو
- يادها و بودها، در باره تئاتر ايران، ايرج زهري 12 یورو
- در سفر، مهشید امیر شاهی، چاپ امریکا 17 یورو

شعر
- آب‌هاي آينه‌دار، اكبر ايل‌بيگي 5 یورو
- آينده، دنا رباطي
- از پشت پنجره،‌ طاهر جام‌برسنگ
- از سنگلاخ و صاعقه و كاروان، نعمت آزرم 12 یورو
- اسطوره‌ها، شعر يان استرگرن (برگردان: سهراب مازندراني) 5 یورو
ـ اعتراف‌نامه‌ی دختران بد، لیلا فرجامی 8 یورو
- آواز دل رها، حسن ساحل‌نشين
- آوازهاي ماهِ گمشده، روشنك بيگناه 7 یورو
- اين شعرها چون آينه‌ دان، اكبر ايل‌بيگي، 6 یورو
- باجه نفرین، مریم هوله 10 یورو
- با ستاره‌اي شكسته بر دلم، زيبا كرباسي
- با مرغان دريايي، اميرحسين افراسيابي 6 یورو
- بدون مصرع اول، بهنام باوندپور 6 یورو
- به آب، به آتش،‌ به باد، به خاك، هما سيار 7 یورو
- بهترين‌هاي نيما، به انتخاب و مقدمه: مجيد نفيسي 5 یورو
- پاپتي بر مخمل شب، بهزاد كشميري‌پور 6 یورو
- پاورقی، رباب محب 10 یورو
- پدر و پسر، مجيد نفيسي 6 یورو
- پري‌زدگان، ژيلا مساعد 6 یورو
- خروش خاموشي، ژاله اصفهاني 13 یورو
- رفتم گلت بچينم، مجيد نفيسي 6 یورو
- رود تلخ؛ پزنده‌ام نگهدار، ژیلا مساعد 10 یورو
- سفرهاي ملاح رؤيا، جواد مجابي 12 یورو
- شمعداني‌هاي سرخ شفق، شاداب وجدي 6 یورو
- شب تاریک و بیم و موج و...، غلامرضا ایزدی 7 یورو
- شوق، راه‌هاي در پيش روست، روشنك بيگناه 8 یورو
- طبلهاي قبيلة مرده، مرتضي ثقفيان
- طلسم، خطابۀ سقوط به سایه، ا. ماهان
- غبار روبي، سعيد يوسف 7 یورو
- فصل خاكستر، طاهر جام‌برسنگ
- كارنامه‌ي اسماعيل خوئي، كتاب نخست 15 یورو
- كارنامه‌ي اسماعيل خوئي، دفتر دوم 14 یورو
- كارين، فروغ، يك روح دو زبان،‌ (سوئدي، فارسي) (برگردان: سعيد مقدم، يانه كارسون) 13 یورو
- کتاب ترس، جمشید مشکانی 6 یورو
- كندوي رفته با باد، مهدي فلاحتي 6 یورو
- نوروز بر شبانه‌ي تبعيد،‌ علي‌رضا نوري‌زاده، 11 یورو
- وارينيا، رباب محب، 5 یورو

 
 
 
این سایت را BookMarkکنید!

بایگانی