بچه ها این گربه هه ایران ماست.!
پراکسی جديد
فيلتر شکن
برای دوستان در ايران
اصغرآقا، نوشته هاي هادي خرسندي

يكشنبه 13 مرداد 1387

تفاوت روشنفکري بختيار، جنگ با هيتلر يا جنگ براي هيتلر؟

در اظهارنظرها (کامنت)هائي که براي مطلب ِ همين زير آمده، اين يکي را لازم ديدم اينجا نقلش کنم: (با امضاي کمبل!)
« .... تفاوت روشنفکری بختیار را با روشنفکران دیگر در یک نکته بگویم ....

« .... تفاوت روشنفکری بختیار را با روشنفکران دیگر در یک نکته بگویم. بسیاری از روشنفکران ما در زمان جنگ دوم به این می نازند که چون طرفدار آلمان بوده‌اند توسط انگلیسی ها در ایران دستگیر و زندانی شده اند. در مقالات و خاطرات زیادی این مطلب نوشته شده است. حتی میگویند رضا شاه را هم به همین دلیل دستگیر و تبعید کردند. اما بختیار در همان زمان در ارتش آزادیبخش فرانسه با هیتلر می جنگیده است. دشمن فاشيسم بود. تفاوت از زمین تا آسمان این است.».

نکته‌اي که اين کاربر فرهيخته‌ي اصغرآقا به آن اشاره کرده، در اعلاميه نهضت مقاومت ملي هم تا حدي آمده است.

نظر های شما (7)     
Asghar ye das:

ey agh

(August 10, 2008 4:47 PM)
خاموشفکر:

البته این فرانسوی های نمک نشناس دیدیم که چطور برای قتل و نابودی بختیار بعدها به آخوندهای عزیز کمک کردند...

یا اصلا چرا اینو بگیم؟ همین که این فرانسویهای عزیز خمینی را در آغوش خود پروراندند و کاری کردند که به ایران رفته و بختیار مجبور به فرار از ایران شود...

من به شخصه خیلی از فرانسوی ها سپاسگزارم که در این فلاکتی که به سر ما ایرانی ها و کشورمان آمده خوب نقش بازی کردند و کوتاهی نکردند و با دیگر همپیمانان خود ما را آنچنان بدبخت کردند که تا آخر روزگار مدیتونشان خواهیم بود!

(August 8, 2008 8:58 AM)
دوست نگران:

آقا هادی خسته نباشی
انگار که جدی جدی مردم ما مرده پرست هستند. مصدق تا زنده بود کلی اذیتش کردند و چپی های اون دوران که در واقع انقلابیون بودند او را به امریکا وصل کردند و هرگز راحتش نگذاشتند. بختیار را هم خدا رحمتش کند. نه مردم و نه انقلابیون هرگز نخواستند بفهمند که چی میگوید. این روزها همین انقلابیون و غیره هم گیر داده اند به مجاهدین که اینها جاسوس عراق و امریکا و اسرائیل هستند. اگر روزی اینها هم تمام بشوند لابد یک آقا هادی پیدا میشود و یادی از آنها خواهد کرد و خواهد نوشت که این بیچاره ها داشتند برای آزادی وطن از دست یک مشت ملای مفتخور و جنایتکار می جنگیدند. و دیگران هم خواهند گفت که بله اینها آدمهای مبارزی بودند. راستی چرا حالا که اینها زنده هستند این انقلابیون و چپی های محترم کمی بدون پیش داوری به این مبارزین جان برکف نگاه نمی کنند.

(August 7, 2008 1:23 PM)
kambell:

با درود
در پاسخ آقای «رضا» عرض می شود اسم زنده یاد بختیار شاپور بود نه به سبک جمهوری اسلامی «شاهپور». مانند اسم شاهان ساسانی است اگرچه به معنی فرزند شاه باشد.
اینکه بختیار به پاریس رفته و درس خوانده بعد به ارتش فرانسه ملحق شده و به نهضت مقاومت پیوسته و با ارتش هیتلر جنگیده به خاطر دشمنی با رضا شاه بوده از آن حرفهائی است که جای به! به! دارد.
در مورد مقایسه شاملو و بختیار هم عرض می شود اگر شاملو مانند بسیاری از وطن دوستان مثل دکتر مصدق و خود شاپور بختیار و... به خاطر دشمنی با انگلیس ها زندانی شده باشد که حرفی در آزادیخواه بودنش نیست اما اگر مانند بسیاری به خاطر طرفداری از آلمان و هیتلر (همانطور که بنده عرض کرده ام) به زندان متفقین افتاده نه تنها کار درستی نکرده بلکه یک توسری یا پس گردنی تاریخی هم باید به او زد!
در مورد تشکیل کابینه در سال 57 توسط ایشان آخ که بنده چه مخالفتی با ایشان کردم. البته بنده هیچکاره بودم پشیمان هم نیستم ولی در حق خود یک پس گردنی لازم می دانم!
پایدار باشید.
Hadi - Dadash jan. Khosh-halam ke Nahzate Moghavemate Melli (ke Mirase Bakhtiar ast), emsal harfe shoma ra - ke parsal ham gofti - tekrar kard. Ama dar doniaye democrasi, na pasgardani bezan, na bekhor. hamin ke ba 2khat, harfat ra be in zibaii mizani, ham pasgardani ra zadeh-ii, ham az khordanash moaafi. Damet garm.

(August 7, 2008 11:04 AM)
realist:


مرغِ طوفان به فكر vatikan سَختن در قم بود، چه خواب آرامى دارند اين morghan آبى كه koose را در دريا با ماهى كولى اشتباه ميگيرند، erze خود ميرند و زحمت ما midaarand. (با فارسى نگار نوشتم خطى به دلتنگى، به روزگار نديدم رفيق yekrangi به جز هادى خان خرسندى.)

(August 4, 2008 4:15 PM)
شهرام فریدونی:

درود بر تو هادی عزیز و با تشکر از تو بخاظر نوشته ات در آن مورد بزرگ مرد شاهپور بختیار
هادی جان، مایلم که بگویم که خود من بخاطر توهینی که در زمان انقلاب و از سر نادانی به آن بزرگوار کردم از روح او در سایت تو معذرت میخواهم.
اما باز هم بخود میگویم که اگر من به او بدی کردم جزایش را هم طی این 30 سال حکومت نکبت ملایان به مراتب سنگین تر پرداخته ام.
بر ما ایرانیان است که حالا که نمیتوانیم او را زنده کنیم، تفکر او را با یاد کردن از او زنده نگاه داریم.
درود بر آن شادروان و درود بر تو که از او یاد میکنی
جاوید ایران و ایرانی
دوشنبه 04 اوت 2008 - 14 امرداد 1387
اسلو

(August 4, 2008 4:24 AM)
رضا:

جناب آقای کمبل
شما حتما می دانید که سردار اسعد وعلی قلی خان بختیاری
از جمله مغضوبین رضاشاه بودند که به هر طریق معزول و مسموم شدند شاید آن شرکت شاهپور بختیار جوان درنهضت مقاومت نه از حب آزادگی ی فرانسوی بلکه از بغض رضاشاه بوده باشد؟
برشی از آن مقطع در حالی که شاهپورجوان درفرانسه می جنگد وشاملوی جوان-مثلا-درایران زندانی ی متفقین است
درقضاوتی که به عهده ی تاریخ خواهد بودتشکیل کابینه
از سوی دکتر شاهپوررادر سال پنجاه وهفت توجیه میتواند
کرد؟
باآرزوی نجات مردم ایران -
ودرود به شما و اوس هادی
اصغرآقا - قربانت گردم با سي سال جنايت آخوندها و سياهروزي کشور هنوز به تاريخ اجازه نميدهيد که قضاوت کند؟

(August 3, 2008 11:27 PM)
 
 
 
این سایت را BookMarkکنید!

بایگانی