بچه ها این گربه هه ایران ماست.!
پراکسی جديد
فيلتر شکن
برای دوستان در ايران
اصغرآقا، نوشته هاي هادي خرسندي

يكشنبه 30 تير 1387

در باره ي احمد باطبي در «گويا» نوشته بودم ....

من هم براي اينکه از قافله ي باطبي نويسان عقب نمانم يکي دوهفته پيش اين را اختصاصي براي سايت «گويا» فرستادم.
تحسين ميکنم احمد باطبی را که باهوشمندی ميگويد تصميم دارد به هيچ کدام از نوشته ها پاسخ ندهد. من فقط از اين نگرانم که يک روز خبردار شويم که احمد باطبی به ايران برگشته و به جمهوری اسلامی پناهنده شده و يکراست رفته خودش را به زندان اوين معرفی کرده است!

احمد باطبی! خوش آمدی، بی خبر نروی! هادی خرسندی

۳ ژوئيه: پيوند خرسندی به اکونوميست
آقای عزيز - در ژوئيه ۱۹۹۹ اکونوميست در گزارش تظاهرات تابستانی دانشجويان ايران، عکسی از احمد باطبی با تی-شرت خونين روی جلد چاپ کرد که منجر به زندانی شدن باطبی شد. او اخيراً با وثيقه آزاد شده بود و با کمک حزب دمکرات کردستان از ايران خارج شده و اکنون در شهر واشينگتن است. آيا مجله شما علاقه ای به مصاحبه با باطبی و شرح شکنجه و فرارش دارد. منتظر جواب هستم. پيوند خرسندی (ترجمه به خلاصه)

۳ ژوئيه. جواب:اقای خرسندی عزيز - ممنون از خبر خوب؛ ولی ما علاقه ای به شرح ماجرا نداريم. (ترجمه کامل)

۳ ژوئيه: پيوند خرسندی به اکونوميست
آقای عزيز - ممنون از جواب فوری شما. احمد باطبی؛ شهره ترين زندانی سياسی دانشجويان ايران که شکنجه های جسمی و روانی تحمل کرده ، کلی از آنچه به سرش آمده مستقيماً به عکسی که شما چاپ کرديد مربوط است. حکم اعدام او به خاطر فشارهای بين المللی لغو شد. چطور مجله با اهميتی مثل اکونوميست که خود اين ماجرا را سبب شده حالا به دنباله اش بی اعتناست؟ بهتر است تجديد نظر کنيد. کافی است تصوير او را در مصاحبه با صدای آمريکا در اينجا (لينک) بينيد. لازم نيست فارسی بدانيد تا حيرت کنيد که اين چهره ی همان شخصی است که عکس او را چاپ کرده بوديد. پيوند خرسندی (ترجمه به خلاصه)

۳ ژوئيه. جواب اکونوميست:
ممنون از توضيحات بيشتری که داديد. ممکن است بگوئيد نقش شما اين ميان چيست؟ آيا روزنامه نگار آزاد هستيد که مطلبی پيشنهاد ميکنيد يا نماينده ی آقای باطبی؟ (ترجمه کامل)

۳ ژوئيه: پيوند خرسندی به اکونوميست
آقای عزيز - من روزنامه نگار مستقل هستم. آقای باطبی را نمی شناسم. فقط حيرانم که چرا ماجرای آزاديش در مطبوعات انگليسی بازتاب ندارد. در حاليکه به اکبر گنجی در سال ۲۰۰۶ اينهمه توجه شده. عکس روی جلد اکونوميست از باطبی فقط با عکس معروفی که آلبرتو کوردا از چه گوارا گرفته قابل مقايسه است. .... پيوند (ترجمه به اختصار)

۷ ژوئيه. جواب اکونوميست:
آقای خرسندی عزيز - شما ما را ترغيب ميکنيد که مختصری راجع به آقای باطبی بنويسيم. اما چون قضيه مستقيماً به ما مربوط است ترجيح ميدهيم يکی از روزنامه نگاران خودمان اين کار را بکند. ما خوشحاليم که يک رقم کوچکی (اسمال فی!) به شما پرداخت کنيم که ما را به ماجرا توجه داديد. ميدانيد چه جوری با آقای باطبی تماس بگيريم؟ (ترجمه کامل)

۸ ژوئيه - من و پيوند در تلفن:
پيوند- بابا جان. ايميل ها را خواندی؟ نظرت چيست؟
من – خاک بر سرها، انگار صدقه سری ميخواهند بنويسند. لابد روابط پنهانشان با رژيم بهترتر شده باباجان. حالا من با احمد باطبی صحبت ميکنم ببينم چه ميگويد.

۹ ژوئيه – گفتگوی تلفنی با باطبی
با احمد باطبی تماس ميگيرم و خوشامد ميگويم. قرار ميگذارم برای يک گفتگوی مفصل. شايد مصاحبه!. پيوند هم ميخواهد به نشريات انگليسی بدهدش.

۱۰ ژوئيه – جستجوی باطبی در اينترنت
امروز قدری اينترنت را ميگردم تا برای مصاحبه با احمد باطبی مسلح باشم. حالم گرفته ميشود. صد رحمت به اکونوميست!
يک آقائی شاهکار کرده. طوری نوشته که انگار وزارت اطلاعات رژيم احمد باطبی را به خارج فرستاده تا در اين راستا، روابط اين آقا با يک آدم خيلی گنده تر از خودش (ابراهيم نبوی) حسنه شود و ايشان بتواند تملق اوشان را بگويد و پامنبريش را بکند.
فی الواقع فرصت طلبی را مغتنم شمرده و پشت يک سری الفاظ کج و کوله قايم شده و دستش را از آن زير درآورده که نوازشی پای نبوی را بکند و وشگونی از پای باطبی بگيرد!
طرف انگار يک سری گنده‌گوئی در باره مضار سياست و فوائد ولنگاری آماده کرده بوده که سر راه يکی آب کند و بادی به غبغب بيندازد. آنقدر زور زده که انگار باد را از آن پائين ها به غبغبش رسانده.
به مصداق آنکه "حکيم آن است که به سرش آمده باشد"، طرف احمد باطبی را برحذر ميدارد از روابط خارج کشوری و فعاليت سياسی که «انسان را لکه حيض ميکنند!»
اينطور تجربه ی خود را با ديگران تقسيم کردن البته از نهايت مهربانی و همنوعدوستی سرچشمه ميگيرد؛ اما به نظر نميرسد که احمد باطبی هيچگونه سنخيت و نوعيتی با او داشته باشد.

به خاطر باطبی اينترنت را بعد از مدت ها ورق ميزنم. بعضی ها دل سوزانده اند برای آقائی به نام ميثمی که خانه اش را وثيقه گذاشته که باطبی فرار نکند. ميگويند باطبی نامردی کرده که در رفته؛ اما هيچکدامشان وکالتنامه ای از سوی آقای ميثمی ضميمه ی مقاله شان نکرده اند!

تحسين ميکنم احمد باطبی را که باهوشمندی ميگويد تصميم دارد به هيچ کدام از نوشته ها پاسخ ندهد. من فقط از اين نگرانم که يک روز خبردار شويم که احمد باطبی به ايران برگشته و به جمهوری اسلامی پناهنده شده و يکراست رفته خودش را به زندان اوين معرفی کرده است!
نه در مسجد گذارندم که رندی
نه در ميخانه، کاين خمٌار؛ خام است
ميان مسجد و ميخانه راهيست
غريبم، بی کسم، اين ره کدامست؟

نظر های شما (14)     
Masood:

با سلام,

عر ضی داشتم. نمی دونم که چرا ما می خواهـیم تعین کنیـم که این آقای باطبی کی است, کی نیـست و که چه می خواهـد؟

در مبارزه بار است و الحمـداله که اوپوزیسیون و مبارز و مجاهد هم که داریم, خب, چرا نگداریم که زمان تعین کننده باشه؟ این آمریکا کشور عجیبی است و مردم در زمان کوتاهی نشون میدن که چی هـستند و چی نیستند.

صورت مسیأله خراب است و ما داریم توی سر هـمدیگه می زنیم و رژیم رو خوشحال می کنیم. هـمیـن.

با تـشـکر

مـسـعـود از واشـنـگـتـن

(August 6, 2008 4:03 PM)
Masood:

اين آقا، Mr. Batebi هم از آمريكا سر در آورده و جالبه كه پايه صحبتاش نشست تا ديد كه نسل جديد سياسى ما چطور فكر ميكنند و كلا از سياست زده بشى. يه مشت لمپن كه بعضى ها دل بهشون خوش كردن چونكه ميدانند كه كارى به جز ضربه زدن به جنبش انقلابى ضد رژيم نميكنند. با تشكر، مسعود

(July 30, 2008 4:15 PM)
فرهاد- فریاد:

سالها دل طلب جام جم از ما میکرد
آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد
گوهری کز صدف کون و مکان بیرون بود
خبر از گمشدگان لب دریا میکرد
.............
گفت آن یار کزو گشت سر دار بلند
جرمش این بود که اسرار هویدا میکرد
باطبی عزیز این جرم تو بوده است همین و بس ." آدمهائی" مثل ....... فهمیده اند جمهوری اسلامی خوب پول میدهد میخواهد با قربانی کردن تو دل آنان را بدست می آورد . نگران مباش مردم تو را میشناسند .

هادي - اسم اون ابله را حذف کردم که به مراد دلش نرسه!

(July 26, 2008 5:49 PM)
sana:

jenabe haadi khorsandy chera matalebe mokhaalefeh khod ra dar site nemigozarid
هادي - کو؟

(July 24, 2008 3:53 AM)
Vagamouro:

the
the
of
of
the
the
of
the
of
the
the

(July 23, 2008 10:31 AM)
رضاخراباتی:

درودبرشما.هیچ وصله ی ناجوری به باطبی نمی چسبه.همون یه جمله ای که به آقای چالنگی گفت به کل اوین می ارزه:نه سال زندون مث یه چشم بهم زدن گذشت.اسلام عزیزهم یه چنین بیضه ای نداره.سپاس

(July 23, 2008 1:37 AM)
Vagamouro:

the
of
the
the
of
of
the
the
of
the

(July 22, 2008 10:04 PM)
احسان(محرمانه بماند):

با درود.
هيچگاه فراموش نكنيم آقايوني كه اكنون برما حكومت ميكنند و به زندگي و آبروي ما گند زده اند نيز روزگاري در زندان بوده اند و شكنجه شدند و نتيجتا به همان بهانه ها و به خاطر قدرتي كه ما به آنها داديم هر چه خواستند با ما كردند و اين اشتباهيست كه از ان درس نگرفتيم و داريم با دست خود از باطني و امثال او بت ميسازيم و خود را درننگ و دردي ديگر گرفتار ميكنيمم .ما بايد هوشيار باشيم و مبارزات آنها ارج نهيم و احترام بگذاريم ولي از انها بت نسازيم و سرنوشت خود را به آنها نسپاريم تا آنها به بهانه زندان رفتن وشكنجه شدن ما راغارت كننددرست مثل حكام رژيم ايران.

(July 22, 2008 11:26 AM)
ح درویش:

چو مَحـــرم شدی غافل از خود مباش
که مَحــرم به یک نقطه مُجـــرم شود

عاقبت به خیر

(July 22, 2008 7:42 AM)
091274538746:

... کجا دانند حال ما سبکباران ساحل ها
آقای خرسندی گرامی ،هر قدر که در مورد احمد باطبی بگویند و بنویسند ، باز بیانگر یک هزارم ظلمی نیست که بر این جوان و دیگر جوانان میهن ما رفته است و می رود.
شور بختانه ما در برهه ای از زمان زندگی می کنیم که ضحاکانی بس بی رحمتر و خونخوار تر از ضحاک مار دوش ، با خون جوانان ما به زندگی اهریمنی شان ادامه میدهند .
اکرچه به طنز ،اما نگوئید بدنبال ، که باید قافله دار باشید .

(July 21, 2008 8:14 PM)
مادر:

هزار ماشاالله ، باطبی را توی تلویزیون دیدی؟ تا گل هائی مثل او داریم ، گه هائی مثل همانها که در باره شان نوشتی گه زیادی میخورند .ترا بخدا یک مصاحبه با حال با احمد باطبی که من او را " گل پسر ایران" نام نهاده ام برگزار کن که دلمان باز شود .

(July 21, 2008 8:04 PM)
مش قاسم:

این یارو که پاچه باطبی را گرفته از حامیان برون مرزی آخوندها در آمریکا است و خودش را ژورنالیست هم جا می زنه. سابقا در سایتش هم عکس سید خندان را که او هم در آن عکس بود گذاشته بود. یه پا خودش آخونده و از هر فرصتی برای دفاع از رژیم آخوندا استفاده می کنه.

(July 21, 2008 7:41 PM)
شیرزاد:

جناب آقای خرسندی عزیز
با سلام توجه شما را به بخشی از مزخرفات ........
هادي - ممنون از لطف شما. لابد خودتان هم از حذف باقي نامه تان راضي هستيد.
با احترام - هادي

(July 20, 2008 10:58 PM)
Faride:

Aghaye khorsandiye azizam:(ba ozr khahiye pishapish aval az shoma va bad ham az khanandegane tanzhaye shoma. .chon jomleei ke mikhaham benevisam 1 joraei zeshtast)
Kholase inke:rastash man yeki digar go kije gerefteam.man aghebat nafahmidam ke :in mellate shahid parvareman bodand ke anghelan(an ghelab)kardand?,Amrika kard? Engelis? Mojahedin?Hasan aliye baghal kard? akhe che khari bod ke ma mardome bisharafe hezbe bad ro be in roz andakht?va az ina gozashte age in Amrika va eropa in ghade badan pas chera hame hojom miyaran inja?
Engar dige khodamam nemidonam chi mikham begam.Khodeton 1 jori tamomesh konin.
Faride

(July 20, 2008 9:23 PM)
 
 
 
این سایت را BookMarkکنید!

بایگانی