بچه ها این گربه هه ایران ماست.!
پراکسی جديد
فيلتر شکن
برای دوستان در ايران
اصغرآقا، نوشته هاي هادي خرسندي

سه شنبه 10 مهر 1386

ما درس سحر در ره ميخانه نهاديم ...

1 - سلام به همه.
2 - از پسفردا 3اکتبر تور ما شروع ميشه و اينجا فعلن "به - روز" نميشه. (آپديت)
3 - نظرات و کامنت‌هاي زيادي آمده بود که زير هفت هشت‌تا مطلب پائين و سمت چپ اضافه شد. اما لطفن ديگه به اونها اضافه نکنين که بسته شده. نظري راجع به هرچي دارين پائين همين مطلب بنويسيد.
4 - اعتراضاتي شد از سوي چند دوست و همکار که چرا بابت "اخوان ثالث" معذرت خواستي و چرا بابت مثنوي انقلابت "خودزني" کردي؟ گفتم بابا نخواستم احساسات هموطنانم را جريحه‌دار کنم. اخوان‌ثالث شاعري دردمند و اديبي بزرگ بود. حالا خواسته بوده "جوک" هم بگه. گيرم جوک‌هاش از انديشه‌ي ضد زن ميآمده. حواسش هم نبوده که شاعر بزرگي است!
يا مثلن دلش براي غزلسراي جواني مثل زنده‌ياد "حسين منزوي" سوخته بوده و سفارشش را به رئيس‌جمهور خامنه‌اي کرده بوده. ايرادي ندارد والله. ايراد من به اين است که چرا شاعري به آن بزرگي بايد در مدح سيدعلي گدا "قصيده" بگويد؟. من حاضر بودم بروم توي خيابان براي حسين منزوي گدائي کنم اما دوبيت براي سيدعلي گدا نگويم، چه برسد به قصيده‌اي غرّا با رديف "....وي"، که يادم نيست. مثلن بگو "اي حضرت رياست پرمايه و قوي - سوراخ موش پيش تو شد کاخ پهلوي / چون اهل ذوق و شعر و ادب ميشناسمت - گفتم که بارياب شود شخص منزوي......"، يک همچين ابياتي، البته جدي و محکم و برآمده از دانش زباني و دستوري سخنور بزرگ و دانائي چون اخوان، که متأسفانه من فقط مضمون دقيق يک بيتش را به خاطر دارم که در تعريف از حسين منزوي ميگويد که خلاصه اين حسين‌آقاي ما مسلمان است و شکرخدا نه بهائي است و نه عيسوي است و نه موسوي!
بنابراين بگذريم.

5 - راجع به شخصي که تفسيرسياسي را به حرف‌هاي خاله‌زنکي تبديل کرده (اين اصطلاح را دوست خوب من "شکوه ميرزادگي" به "عمومردکي" تغيير داده که توي ذهن من جا نميافتد، اگرچه با تغييرش موافقم) و به جاي خبرنگاري، به شغل شريف خبرکشي اشتغال دارد، حرف‌هاي ديگري هم هست که فقط براي روشن شدن آن دسته از هموطنان عزيزي که در عمرشان نه کتابي خوانده‌اند و نه حتا روزنامه‌ ورق زده‌اند، وظيفه دارم که بگويم، وگرنه به جان نوه‌ي عزيزم هيچ اختلاف شخصي با دکتر عليرضا نوري‌زاده ندارم، خودش هم ميداند که ندارم.
من قبلن نوشتم که از يکي دوماه پيش که بالأخره تن به ساته‌لايت دادم، توجهم به حرف‌هاي ايشان جلب شده. دوباره بعد از چند سال ياد حرف ابراهيم نبوي افتادم که در سفري که به خارج کرده بود، به من گفت "ما دکتر نوري‌زاده را لازمش داريم که چيزهائي که نميتوانيم در ايران بنويسيم، به اوميگوئيم بنويسد."
الآن هم من فکر ميکنم جناح‌هائي که در ايران باهم درگيرند، دارند آقاي نوري‌زاده را قرباني دعواهاي خودشان ميکنند و خبرهاي مخصوصي ميدهند که او جار بزند. شايد اين حرف‌هاي من يک خدمتي هم به دکتر عليرضا نوري‌زاده باشد که خداي نکرده يکوقت خودش را ارزان نفروشد. البته همه ميدانند که من نرخ دستم نيست و روزگار از همسفري با صمدآقا ميگذرانم! .... تا بعد ...

نظر های شما (16)     
mehregan:

salam! rastesh ekhtelafe nazar beyne adamha tabiist,ama yek zeh ne kheradgara negah be shiweye barkhord mikonad. delam mikhast be aghaye nurizade beguyam baraye defa az khod lotfan az ensanhaye dargozashte sanad nayawarand,wa aya dar khore orfe khabarnegari migonjad mesle bacheha boghz kard,wa tahdid be dar awardane parwandehaye adamha kard?dar keshware ma rasm ast bejaye pasokhguie manteghi wa kheradgarayane adamha bishtare wqaghtha miguyand nagzar dahanam ra baz konam!wa hame chiz ra beguyam.aya barekat az sofreye delhaye ma ham rakht barbaste?

(October 10, 2007 11:00 AM)
محسن:

به نظرم بهتر باشد بجای اینکه جنابعالی و آقای نوری زاده خود را گرفتار گوشه و کنایه زدن به یکدیگر کنید (که مطمئنم اگر ادامه یابد به فحش و پرده دری منتهی شود)، مانند گذشته به دشمن مشترک یعنی رژیم منحوس جمهوری اسلامی متمرکز شوید.

(October 9, 2007 7:47 PM)
Lahiji-Gbgکیانوش:

اصغر آقا جان / صیاد گرامی !

از هر دری سخنی

از آفتابه برای دکتر خرسندی تا مجسمه صمد آقا ده سال گذشته است اما از ملا سید خاتمی تا دکتر پاسدار احمدی نژاد درست یازده * ۱۱* شده است فکر کنید نظر شما ایرانیان به آن تفکر می رسد که مثلا چاکر میزبان شما در سینما شهر سبز لاهیجان باشم و یا آمفی تاتئر دانشگاه گیلان/ایران سرای ما و شما

روزهای سبز و سالهای شاد آرزو می کنم

(October 9, 2007 6:25 PM)
آرش ايراني:

در مورد آقاي نوريزاده بايد خدمت شما بگويم كه اقا هادي اين چيزائي كه شما ميگيد يه من ارزش نداره اگه پول عرق شما ته كشيده بگيد واستون پول بفرستيم تا اين قدر پاچه هر كسي را نگيريد.

(October 8, 2007 10:30 AM)
Ghafoor:

من تا امروز خيال ميکردم امام زاده ها راستی راستی قبر يک zeydi هستند که از يک جايى به امام ها نسبت دارند. ولی مثل این که در سايه اسلام عزيز امام زاده های آخرين سيستم و صفر كيلومتر برای نسل های بعد در حال ساختمان می باشد. جلال خالق.

(October 7, 2007 1:40 PM)
sos:

سلام آقا هادی خسته نباشی .راستش من چند سالیه که با تقسیرهای آقای نوری زاده سر خودم وگرم می کنم ودلمو خوش که از پستو خانه های رژیم خبر دارم اما همیشه برام این سئوال بوده که آقای نوری زاده که بقول خودش زندگی مخفی داره وهمیشه تحت تعقیبه وعن قریب ترور می شه این خبرهای دست اول را چطور داره واگر این حضرات انقدر جاسوس ومخالف دوروبرشون هست پس چرا روز بروز گردنشان کلفت تر می شه.جدیدن هم که تفسیر هاشون با چاشنی اخ وتف همراهه وخدا نکنه که ایشون سرمابخورن از هیچ کاری جلوی دوربین دریغ نمی کنند ودر تایید این کارهاشون از حال خرابشان می نالند واین که چقدر به ما لطف دارندکه با این حالشون برنامه دارند!!!!

(October 7, 2007 10:41 AM)
سپیده:

آقای خرسندی عزیزدر ابتدا یه پرسش داشتم
چندی پیش آقای نوری زاده در برنامه تفسیر خبر چندین بار از اصطلاح جدیدی به نام سرزمین مادری استفاده کردبه عقیده شما چرا آقای نوری زاده قبلا از چنین اصطلاحی استفاده نمی کرد
دوم اینکه در همین برنامه آقای نوری زاده برخی از فرماندهان بلندپایه جمهوری اسلامی رو مورد لطف خود قرار دادند و از صفت باشرف برای آنها استفاده کرد اگر ممکنه در مورد مفهوم *باشرف* یه توضیح مختصری بدید

(October 6, 2007 10:15 PM)
ارنی:

آقای خرسندی به نظر من نوری زاده اصلاح طلب است و بواسطه اصلاح طلب بودنش طرفدار رفسنجانی بقیه دک و پوزش هم الکی است.
......

(October 6, 2007 1:11 PM)
ملت.:

آقا هادي سلام !
زليخا گفتي و كردي كبابم !
اين آقاي نوري زاده بچه محل شماست و مثل اينكه بچه زوار ها معمولا در يك موضوع اشتراك نظر دارند كه دنبال ابوي مي گردند.
حالا همه كار ملت روبه راه شده و شما ياد باباهاتن افتاديد.
جمع كنيد آقادا ئيتونو . مزه پول كه زير دندون مزه كنه كس خوار ملت.

(October 5, 2007 10:11 PM)
haleh:

من يکی از طرفدار های شما هستم. آقای نورى زاده را هم خيلی دوست دارم.شما دوتا طرفدار های مشتركى داريد که الان ناراحت و غمگين هستن.درست مثل بچه اى که مامان و باباش دوا ميکنن و اونا که هر دو تا را دوست دارن دلشون ميزنه که نكنه کار به طلاق بكشه.ترا بخدا با هم دوست باشيد.دشمن شاد نشيم.

(October 4, 2007 1:04 AM)
یک آدم نسبتا خوب ایرانی:

هادی عزیز سلام. اول بگم که همیشه سایت شما را مطالعه میکنم و همیشه از خوندنش لذت میبرم. اما داستان شما و نوری زاده ... . هادی عزیز شما هنوز او رو دکتر خطاب می کنید و او هم شما را بهترین طنزپرداز معاصر سابق می دونه. پس معلومه که هنوز تعلق خاطری بین شما و او هست. هادی خان. بخشش از بزرگانه. میدونید ممکنه هر کسی راهی رو برای رسیدن به هدفش انتخاب کنه. مهم راه نیست، مهم هدفه که هر دوی شما در یک جبهه قلم میزنید. از صمیم قلب ازتون خواهش میکنم پیش قدم بشید و قبل از اینکه کار به جاهای باریک بکشه قضیه رو فیصله بدید. همه دوستون داریم و امیدواریم بازم تو صدای آمریکا که تنها جاییه که میبینیمتون زیارتتون کنیم.

(October 3, 2007 5:32 PM)
daram vali nemidam:

میدونی مشکل تو چیه هادی جون اینه که سر پیری خبر مرگث چپول شدی یه روز به ثنها امید ما بچه های داخل ایرون یعنی بوش عزیز گیر میدی یه روز به تنها کسی که گاهی به ما امیدی میده یعنی دکتر نوریزاده چرا؟چون خبر مرگت تازه به معجزات حضرت مارکس پی بردی آخه احمق الاغ تو با دشمنای دشمن ما چی کار داری ؟دشمن ما این آخوندای کس کش پدرن که تو اصلا نمی فهمی اصلا ما دلمون جنگ میخواد بالاخره یا میمیریم یا آزاد میشیم به تو چه کون پسر تو توی لندن شیرتو بکش و گه زیادی نخور

(October 3, 2007 4:50 PM)
41132233 001162:

هادى آقا از شما توقعِ داشتم اتحاد و همبستگى را bray ما با ارمغان beavared . طنز شما زيباست و tafserhai نورى زاده هم از نظر من و tadad زيادى از ايرانيان مقبول است. لطفا احترام خود و ايشان را نقاب دارد که احترام باقى هموطنان هم حفظ شود zera ايشان در دلِ بسيارى از ما جا دارند. سعيد استراليا

(October 3, 2007 3:28 PM)
ehsan:

hadi jan.dar voa gofti honarmandan dar iran bayad kar konan va noon bokhoran.mikhastam begam honarmand,ba khayeh mali va madhe rahbar bayad noon bokhore? va be har gheymati? damet garm . doostet daram
ehsan 25 sale az tehran

(October 3, 2007 1:18 AM)
07862535343:

قبلا ازت خوشم میومد ولی با این گیر دادنات به نوری زاده داری بد جوری میری رو اعصاب همه

(October 2, 2007 9:59 PM)
Arash:

Dear Khorsandi
AhmadiNejad was in New york!!!!

Arash

(October 2, 2007 3:33 PM)
 
 
 
این سایت را BookMarkکنید!

بایگانی