بچه ها این گربه هه ایران ماست.!
پراکسی جديد
فيلتر شکن
برای دوستان در ايران
اصغرآقا، نوشته هاي هادي خرسندي

سه شنبه 27 شهريور 1386

پوزش، معذرت، استغفار! (چند سطر اضافه شد)

دوستان! عزيزان! دقت کنيد. من توهين نکردم و کسي را احمق نخواندم. مباد بر من که نام بزرگان به زشتي برم. من فقط گفتم فلان شعر اخوان «احمقانه» است. والله راست گفتم، بالله درست گفتم. به زن‌هاي ما هميشه ظلم شده، اينجور حرف‌ها والله قبيح است؛ بالله قبيح است. دختر را براي پسرم به شرط چاقو ميگيرم؛ هم «گرفتن» اش زشت است، هم شرطش. قبول نداريد؟ قبول داريد امّا من نبايد ميگفتم؟ باشد، از همه‌ي شما که ناراحت شديد و رنجيديد، معذرت ميخواهم، پوزش ميطلبم.
اخوان شاعري بزرگ و اديبي بزرگتر بود، امّا حواسش نبود که آن شبي که نميخواسته بغل مادربزرگ بخوابد، خودش هم پدربزرگ شده بوده! چرا؟ زن‌هاي ما دل ندارند؟ شوهر جوان دوست ندارند؟ يا در زمان اخوان هنوز بايد از بکارت دخترها حفاظت ميشد و نميتوانستند مثل پسرها آزاد باشند؟ و امروز هم ما حق نداريم آن حرف‌ها را نقد کنيم؟
اگر شما اينجوري فکر ميکنيد، من از شما پوزش ميخوام و طلب مغفرت ميکنم. اما عقيده دارم که آزادي و آزادانديشي، رودرواسي برنميدارد. سعدي هم بابت انديشه‌ي آخوندي‌اش درباره‌ي زن‌ها، کم «فحش» نخورده و عبيد هم به خاطر اهانتش به زن‌ها کم نقد نشده که تازه‌ترينش کار خودم بود بهار گذشته در دانشگاه استنفورد آمريکا. تازه آن بزرگان در روزگاري زر زيادي زدند که نسيم تمدن تازه‌ي اروپائي به دنيا نوزيده بود و ژاندارک و فلورانس نايتينگلي هم نميشناختند!

با افکار ارتجاعي و آخوندي‌ي ضد زن، چه در ديوان سعدي و کليات عبيد و چه در کتاب اخوان و چه در تفسير سياسي «صداي آمريکا» و چه در توضيح‌المسائل حضرات، بايد و بايد کلنجار رفت. امروز و هر روز.

چرا از اخوان توقع نداشته باشم که اگر بعد از ششصد هفتصد سال قصد شکافتن سقف فلک را ندارد (اين طرح را کارخانجات صنعتي امروز روي لايه‌ي اوزون پياده کرده‌اند!) اقلاً پهلوي دختر مردم را مثل هندوانه نشکافد؟
.محض يادآوري، من خودم هم شعر احمقانه يکي دارم؛ امّا به زن‌ها و دخترها توهين نکرده‌ام، و سروده‌ام در زمان خودش احمقانه به نظر نميآمد، چرا که من هم همراه موج انقلاب به پيشواز خميني رفته بودم. (ميگويم، براي اينکه يکي دو نفر نيشغولي زده بودند بابت آن مثنوي‌ي «خدا يک شب به خواب شاه آمد ....») سي سال هم هست که بيشتر از خيلي‌ها دارم تاوانش را ميدهم. زودتر از همه هم برگشتم و نشريه‌ام را در لندن راه انداختم.
پس: از اين استثناها قاعده نسازيم، اخوان احمق نبود، من هم نيستم، شمائي هم که کامنت فحش برايم فرستاديد، شايد نباشيد.
(با سپاس از کامنت‌هاي انتقادي و تذکري و تنويري و بي رودرواسي)

نظر های شما (47)     
Ronak:

ba salam
aghaye khorsandi
man vaaghean jesaarate shomaro tahsin mikonam
ba tarze fekro aghideye shomam dar har sohbati ke az shoma shenidam moafegham.
vali 2 ta enteghad daram:
1 eykash hamin harfaro dar ghaalebi moaddabane bedoonin begin..haddeaghal dar in had bad nabashe..bavar konin tasiresham bishtar khahad bood.
ey kash faghat tamarkozetoono too in jomhoorie eslami bezarin...be shaaeraaye dige kari nadashte bashin..injoori javve manfi ijaad mikonin beyne khaanandeha.
ba in hal bazam begam kevaghean shoma tanzpardaze maaheri hastin...omidvaram ke hamishe paabarja bashin

(December 6, 2008 7:52 AM)
آرش ايراني:

هادي جون دمت گرم ولي نميدونم به مناسبت ورود ديكتاتور كوچك و آقايون به اصطلاح ژورناليست كه فقط حرف زدند تا عمل طنزي داري يا خير؟با سپاس از لطف شما

(October 1, 2007 8:22 AM)
پدرام از گیلان:

من تونستم با یک برنامه توپ از شر فیلتر راحت شم تو رادیو اسرائیل شعرهای شمارو میشنیدم تا چندوقت ازتون بی اطلاع بودم اصلا فکر نمیکردم قیافه هادی خرسندی اینجوری باشه ریش و... این حرفحها.....
به هر حال پیروز باشید...
حتما بازم میام اینجا

(September 30, 2007 11:49 AM)
مهشید:

هادی جان دمت گرم. داری فمینیست میشی ها ...
در ضمن عزیز جان ، در ادامه ی تذکر خانم یا آقای یلدا میخواستم ازت خواهش کنم که حتما باز هم به آقای نوری زاده و بقیه ی آقازاده هایی که دستمال بدست دنبال کسی راه افتاده اند تا توپ های بولینگ ایشان را برق بیاندازند توهین کنید لطفا.
توهین بد نیست ،گاهی لازم است . توهین کردن اشکال ندارد کاری که اشکال دارد خوردن پنیر با مربا و پیاز است .

(September 29, 2007 9:24 AM)
naser:

با سلام، ميخواستم beggam اگه شما و امثالِ شما natonan joloyeh این mazhabiyoneh روشنفکر رو begirran که ما رو به این بدبختی انداختن ، taklifeh باندِ کاملا معلومه، آقا جان از کسی عذر خواهی نکنيد که اينها hamonhai هستن که این رژيم vasashon behtaine، اگه شما به خاطره tohine akhavan، بهش چيزی گفتين، اولا دستتون درد نکنه ، دوما اگه من جای شما بودم از بازرگان و دکتر hsriati، و حافظ و مولوی هم nemigozshtam، که هر چی ما ميکشين از کسانی هست که خودشونو روشن فکر دینی ميدونن، این نظره بنده بود با سپس از شما، نه dadashami نه می شناسمت که خواسته باشم chaplositono کرده باشم، فقط خواستم beggam که roshanfekre مذهبی، يعنی همين رژيم و بس،

(September 27, 2007 9:28 PM)
Pourya:

to fekr kardi chanta shere dar hade motevaset gofti chantam azat tarif kardan dar haddi hasti ke az saadi ya akhavan ya obeyd irad begiri boro amoo bepa badet dar nare.

(September 27, 2007 7:02 PM)
mehregan:

سلام آقای خرسندی
امروز 27 سپتامبره و چندین روزه که توی سایتتون مطلب جدید ننوشتید. دلم براتون تنگ شده حداقل در حاشیه یه چیزایی در مورد این روزا که میرید دور دنیا برنامه طنز اجرا میکنید بنویسد. راستی سعدی یا حافظ خوبه؟
هر جا هستید پیروز و بی نیاز از خلق باشید
با تشکر
مهرگان شیرازی

(September 27, 2007 1:29 PM)
سعید:

آخه فدات از شما توقع نداشتم که ما ایرانیها را کامل نشناسی . 1500 ساله اسلام نتونسته ایرانیها را مسلمون کنه البته هیچ ربطی به تاریخ ایران و این حرفها نداره علتش بت پرست بودن ماست . خدا نکنه از کسی خوشمون بیاد هیچکس حق حرف زدن در موردش هم نداره و انتقاد وای بحالشون . شاه و خمینی را خودمان ساختیم . دوستدار شما سعید از سوئد

(September 26, 2007 3:26 PM)
متحیر:

واقعا که ابلهی!نا سلامتی تو شاعری یا فقیه؟

(September 25, 2007 2:00 PM)
شهریار - آخن:

هادی جان درود های بی پایان مرا بپذیر،

نکته بسیار اساسی و جالبی را گوشزد کردی. چه غمگین است که ما هنوز برای ابراز عقاید و احساسات خود ناچار به معذرت خواهی میشویم و چه غمگین که توان انتقاد شنیدن را نداریم.
من مرید و عاشق اخوان و اشعارش هستم و بدین دلیل امیدوارم همیشه بیش از پیش نقد آثار او را بخوانم و بشنوم و بیاموزم.
میدانی مشکل ما کجاست؟ البته که میدانی ، چه پرسش احمقانه ای !(البته با پوزش از خودم که مورد بی احترامی خویش قرار گرفتم)
ما یا کسی را دوست داریم یا نه. (سپید یا سیاه)
آنکه خوب است اگر خدا هم وقت کند به زمین بیاید و واسطه شود ، قبول نخواهیم کرد که اشتباهی هم در افکار و رفتارش داشته باشد.
در ضمن اگر کسی را قبول داریم ، دربست قبولش داریم ، یعنی اگر تو طنز نویس مورد علاقه من باشی (که هستی)اگر با دکتر نادری در مورد سفر به مریخ بحث کنی ، طرف تو را میگیرم. اگر هم به کار معاملات ملکی بپردازی وام گرفته فقط از تو خانه می خرم.
از تو عزیز، بعنوان طرفدار مهدی اخوان ثالث ممنونم که به این نکته اشاره کردی ، کمک کن بت سازی را یکبار برای همیشه تمام کنیم.
امیدوارم منظورم را رسانده باشم ، البته اگر خوب نرسد میدانی که تقصیر من نمیتواند باشد ، چون ایرانیم (من درست و واضح نوشتم حالا تو راه به این دوری چی پیش میاد تقصیر من نیست)

کارت درسته ، به امید دیدار در آخن
شهریار- آخن - آلمان

(September 24, 2007 2:39 PM)
Masoud Sweden:

خرسندی عزیز سلام!
همان روز که شنیدم نوه دارشدید خواستم تبریک بگم که نشد تنبلی کردم. حالا ولی تبریک میگم اول بخاطر نوه دار شدنت و دوم بخاطر مطلبی که شجاعانه درباره اخوان نوشتی. مهدی اخوان ثالث شاعر بزرگ خراسانی ما می تواند افکار ارتجاعی هم داشته باشد چرا که نه؟ معصوم که نیست. از اخوان شدنش که کم نمی شود! منتهی شما باید قبل از انتقاد از اخوان و اخوان ها اول بنویسی استغفرالله استغفرالله زبانم لال زبانم لال تا پاسداران! فرهنگ و ادب ایران زیاد ناراحت نشوند
مسعود- مالمو

(September 23, 2007 7:46 PM)
zan-e irani:

سلام آقای خرسندی. تبريک ميگم پدر-بزرگ شدي! برای نوه-ات تا ميتونی قصه بگو، خاطرات خوش کودکي من با پدر و مادر بزرگم است، بابا و مامان-ام که ميرفتند سر کار، منو پيش بابا و مامان-بزرگ-ام ميذاشتند و اونا با من کلی بازي ميکردند و قصه-های قشنگ ميگفتند.
در ضمن از اينکه طرفدار حقوق زن هستی ازت ممنونم، و با حرفت هم در مورد اخوان موافق هستم. تا کی ميخواهيم از يک نفر بت بسازيم؟ اخوان خوب بود، شعرش هم قشنگ بود، اما مگر نميشه يکی که آدم خوبيه، هنرمند، بااحساس و باسواده، چند بار تو زندگيش حرف بی ربط بزنه يا عجيب غريب عمل کنه؟ چرا ميشه.
از پدر بزرگيت حسابی لذت ببر......

(September 23, 2007 4:23 PM)
حسن:

با سلام

من که از م - امید و یا شعرش اثری در این پست یا پست قبلی ندیدم که اینهمه نام اخوان برده شده!

عجالتا نظر من راجع به پست قبلی شما:
1- آقای نوری زاده هم معصوم نیست پس قابل نقد است.
2- ارتباط ولادت میمون نوه ی نیم وجبی شما که خدا حفظش کرده از وسط نصفش نکند و امید که از لشکریان عیسی و موسی قرارش دهاد با آن کنایه ی بی مغز نسبت به نوری زاده چه می توانست باشد؟
3- همانطور که صحراوردی نوشت این مته را به ... خشخاش گذاشتن و گیر الکی دادن است.
این جور نیش زدن ها تف سر بالا هم می تواند باشد.
از شما که اهل قلم و هنرید و با حافظ و سعدی به خواب می روید و ... بعید است که چنین ایراد سخیفی بگیرید!
حالا کجا می سوزد الله اعلم!
4- بالأخره باید نشان داد که ما هم از دنیای امروزی باخبریم! اما نه جانم دفاع از شخصیت زن کار شما نیست کار خیلی های دیگر نیز نیست شما هی مرد و زن نکنید هر موجودی شأن خود را باز می یابد.
5- خسته شدیم از پست نوه یکی پس از دیگری! ندید بدید ! لطفا پست جدید.

حسن
دبی

(September 23, 2007 12:08 PM)
میمون بی مغز:

این "پوزش و معذرت و ..." هم باید بزنیم به پای "مکتوبات احمقانه". چون تازگی ها اگه مرغ پخته در دیس پر از هویج غار کند به تریج قبای یک ملیون ملت ناز نازی توهین می شود. اگه قرار باشد بخاط هر یک از عقایدمون از دیگران عذر بخواهیم، وا اسفاها ...

(September 23, 2007 8:59 AM)
hamid:

AGHAYE KHORSANDI
VOA BADBAKHT KEY ZEDE ZAN BUDEH?????

(September 23, 2007 5:25 AM)
فلفل:

ممکن است یک آدم عاقل هم حرف احمقانه بزند یا برعکس آدم احمق هم گاهی حرف عاقلانه بزند اینکه گفتید شعر اخوان احمقانه بوده هم ممکن است هر کدام از حالت های فوق باشد ولی کسی که رنجیده قطعایا عاقلی است که حرف احمقانه زده یا احمقی که نتوانسته حرف عاقلانه بزند چون ربطی به کسی ندارد هر کسی آزاد است که هرچی دلش خواست بگه خواستی گوش نده خواستی نقد کن خواستی قبول کن
http://fellfel.wordpress.com

(September 22, 2007 11:08 PM)
Alborz:

اصغر آقای عزيز، از شما توقع نداشتم! من یک جمله کاملا moadabaneh درباره این مطلب نوشتم ولی شما چاپ نکردی؟! در ضمن ميخواستم درباره مطلبِ بزرگ داشت شهدای کشتار ۶۷ بنويسم ولی جايی برای اظهار نظر نداشت!کجا بنويسم؟

(September 22, 2007 8:42 PM)
سمانه موسوی ( دختر کورش):

سلام استاد
آرزو دارم هر روز سرحال تر از دیروز باشید
اگر اجازه بدهید تبادل لینک داشته باشیم ( البته اگه قابل باشم )واز مطالب پرمایه تان در وبلاگم استفاده کنم.منتظر فرمایش حضرت عالی هستم...

(September 22, 2007 11:05 AM)
safa:

salam Hadi joon,
man nemidoonam che dastanie harvaght oo websitet esmeto mibinam yade kartone Hadi hoda mioftam. man kheyly az oon kartoon badam mioomad, kash mishod esmeto avaz mikardi. asghar agha ham hamchin changi be del nemizane. age nazare mano bekhay hooshang ya fereidoon behet miad, iraj ham be sibilet mikhore.
damet garm,
Safa

(September 22, 2007 8:31 AM)
پیمان داوودی:

بابا هادی جون تو هم که شدی مثل این خشک کله های چپی و خلقی!..تو که خودت خدای طنز هستی و این قدر راحت با لهجه ها و قوم های مختلف شوخی میکنی و به موقعش شعرهای پستویی هم میگی (و چه خوب میکنی!) چطور متوجه نشدی که حرف اخوان هم یه شوخی سکسی با عیالش بیشتر نبوده؟ از تو بیشتر انتظار میرفت....اگه انقدر نسبت به این چیزها حساس شدی در این سالهای غربت و فهمت هی رفته بالا، پس باید خیلی از شعرها و مطالب باحال خودت رو هم پاکسازی کنی (ولی بنظر من نکن و بجاش دست از این شیک و پیک شدن تصنعی و اغراق آمیز بردار) ما ایرانی ها هم بالاخره درست میشیم کم کم، جای نگرانی نیست. همین بحث ها و حرف ها خودش یه نشونه خوبیه....دمت گرم. پیمان از وین

(September 21, 2007 10:47 PM)
688876333:

salam hadi khaneh aziz
maghaleh jadideh shomaro khondam albateh saee mikonam hamisheh sari beh inja bezanam karetoun fogholadeh ast.
taghsireh shoma nist mardomeh ma adat daran boot parasti konan agar kasi enteghadi beh afradeh moredeh alaghashoun koneh sangeh takfir barmidaran.
merci keh enghadr joraat dashtid keh nagoftid avaleh enghelab ba khomeini naboudid hamountour keh hameh kasani keh boudand khodeshan faramoush kardan ya hamisheh enkar mikonana.
shojaateh shoma ra tahsin mikonam.va inkeh az zanha tarafdari kardid.
bazham mamnoun.

(September 21, 2007 9:34 PM)
688876333:

salam hadi khaneh aziz
maghaleh jadideh shomaro khondam albateh saee mikonam hamisheh sari beh inja bezanam karetoun fogholadeh ast.
taghsireh shoma nist mardomeh ma adat daran boot parasti konan agar kasi enteghadi beh afradeh moredeh alaghashoun koneh sangeh takfir barmidaran.
merci keh enghadr joraat dashtid keh nagoftid avaleh enghelab ba khomeini naboudid hamountour keh hameh kasani keh boudand khodeshan faramoush kardan ya hamisheh enkar mikonana.
shojaateh shoma ra tahsin mikonam.va inkeh az zanha tarafdari kardid.
bazham mamnoun.

(September 21, 2007 9:34 PM)
Hamid Izadi:

هادي جان:
اولا فکر نکن که پدر بزرگ شدن نشان پير شدن است . من در سن 48 سالگي پدر بزرگ شدم و هيچيم هم نشد.
تبريک به شما و دختر هنرمندتان ، منظورم کارهاي طنز
ايشان است. شما و ايشان را در برنامه تلوزيوني سي.
ان.ان. دو سه هفته پيش ديدم.چه غذاي خوشمزه اي واسه
خبرنگار سي.ان.ان درست کرده بوديد، دستپخت خودت بود؟
ميدانم که خوشمزه بود چون تمام وقت که با خبرنگار صحبت
ميکردي داشتي تند تند غذا را هم نوش جان ميکردي.بوش
به امريکاهم رسيد.گفتم بوش ، يادم به بوش و کشت و کشتارش در خاورميانه افتاد و حالم به هم خورد، ميبخشيد.
فقط در خانه يه ايرانيست که وقتي خبرنگاري مياد وسايل بخور بخور هم براه ميفته، مهمان نوازيم ديگه.
هادي جان ، در رسانه ها، کتابها و فيلمهاي مستند در
امريکا در باره شخصيتهاي بزرگ مليشان(مثل واشينگتن ، لينکن ، کندي و غيره )بدون رودرباسي صحبت ميشه و
اشتباهات ، سوِءاستفادها و ديگر کمبودهاي آنان( چه
شخصي و چه عمومي)مورد بررسي قرار ميگيره و هيچکس هم نه ناراحت ميشه و نه جوش مياره، کسي هم درين ميان مجبور به معذرت خواهي از خلق الله نميشه.
چرا ما ايرانيان تحمل اين را نداريم که يکي به اسب
محبوبمان بگويد يابو؟ واسه همينه که ما در ايران بااينهمه بت و اسطوره و سايه خدا و امام وامام زاده
و روشنفکر معصوم و بدون يک اشتباه اينقدر از بقيه
دنيا عقب مانده ايم.
نميدانم شما چرا معذرت خواهي کرده اي !
نظرت آنگونه بود و آنرا آنگونه بيان کردي ، قرار نيست که من با تمام نطراتت موافق باشم، ليک اگر من نظر شما را به هر نهوي سانسور کنم و يا از شما بخواهم که آنرا سانسور کنيد ، ديگر من لياقت "معذرت خواستن از" را هم ندارم.
حميد ايزدي

(September 21, 2007 12:51 AM)
AGha Asghar:

Hey: You declared your opinion towards AKHAVAN Poem! don't be stupid to connect it to your support for the equality of women! You yourself know that you are lying! Just be brave and say that poem was wrong! That is acceptable.

GK

(September 20, 2007 7:41 PM)
صحرارودي:

با سلام ميخواستم نظرِ خودم را در رابطه با آن چه خانهِ پدر ی در سايتِ آقای خرسندی آماده بگويم خانهِ پدر ی و یا محبتِ مادر ی اصطلاع هست که بيشتر هم از راه شعر و قافيه وارد زبان ما شده اند. همه ميدانيم که بدونِ مادر هيچ خانه بر پا نيست و محبت ها هم مختص مادر نيست. اينها دو كپه ترازو و مکمل همديگرند. اگر نه خواهيم زياد مته به خشخاش بگذاريم ميتوانيم آنها را اصلاح و یا در دراز مدت با همکاری و دور از تنگ نظری از این قالب ها تنگ در بياوريم. تا برای نسل های آينده مشکل ساز نباشند. ضمن اينکه با هر گونه نقد و بررسی در اينگونه موارد موافقم. بدونِ هيچ تعارف برای شماها آرزوی پيروزی و سربلندی دارم.

صحرارودي

(September 20, 2007 4:56 PM)
آرش:

هادی جان اخوان ثالث اصلا یادش نرفته بوده که خودشم پدربزرگ شده. چرا که گفته:

پدربزرگ شدن هیچ ندارد عیب
چگونه در بر مادربزرگ باید خفت

(September 20, 2007 5:35 AM)
Majid:

Motessefam baraye Irani hayi ke hanooz bad az 28 saal nemitoonan haghighat ro ghabool konand. Sere Akhavan zedde zan bood, hala mikhan ghabool konand, mikhan azash bot besazand.
Hadi jaan, paaydar baashi.
Mersi.

(September 20, 2007 1:44 AM)
هیس:

سلام . هیچ وقت فرصت نشد بگم که چقدر نوشته هاتون رو دوست دارم . در این موردی هم که نوشتید با شما موافقم که تقدس بیخودی دادن به هر کس اشتباهه و ما سالهاست که داریم تاوان این رفتار و عادت کهن را میدیم . خوشحال می شم نوشته های من را هم بخوانید . البته عکسهایی از دماوند و قله اش گرفته ام که شاید دوست داشته باشید ببینید . خوب و خوش باشید .

(September 20, 2007 12:07 AM)
khiarshor:

هادی خرسندی ، طنزپرداز بزرگ معاصر ماست ، شاید بزرگترین !(حداقل بزرگترین طنزپرداز از نوع پدربزرگش است!!)
هادی حق دارد به همه چیز شک کند ، به همه چیز با قلم زیبایش خرده بگیرد. همه چیز شامل مذهب و فرهنگ و روشنفکران و شاعران این مملکت نیز هست.
اگر هادی شیرین سخن اجازه ایراد گرفتن ندارد ، پس چه کسی اجازه دارد ؟
حرف اشتباه ، اشتباه است ، از هر کسی می خواهد باشد ، باشد !! هیچ تابوی نیز نمی پذیریم. نه خمینی ، نه دین ، نه روشنفکر ، نه حتی زنده یاد اخوان ثالث ، شاعر بزرگمان.
هادی عزیز ، به قول اخوان ثالث ، دمت گرم و سرت خوش باد ، همیشه دمت گرم و سرن نیز خوش باد و همیشه پایدار باشی و با قلم و نگاه تیزبینت ، هم ما را بخندانی و هم به فکر واداری.
حق هادی خرسندی به عنوان یک انسان است که گاهی نیز اشتباه کند(البته بعدش اشتباهش را بپذیرد!!) ، اما در مورد اخوان ثالث اشتباه نکرده !!
هادی عزیزتر از جانم ، بارها با شعرهای زیبای تو خندیده ام ، و البته بعدش هم گریسته ام . به عنوان مثال با شعر آلزایمرت!!هر موقع این را می شنوم و تو می رسی به اسم دکتر مصدق ، من اشکم روان است .....

(September 19, 2007 5:32 PM)
rashid az danmark:


Haadi جان damat گرم
yaadame به shaalmloo عزيز fahsh ميدادند که چرا به شاه گفته مرتيکه mashang.

(September 19, 2007 5:20 PM)
یلدا:

باسلام لطفا دیگر به دکتر نوری زاده توهین نکنید

(September 19, 2007 4:36 PM)
00460704605395:

سلام اصغرآقای عزیز !

از اینکه پدر بزرگ شده ای تبریک می گویم و امیدوارم تا نسل چهارم و پنجم هم سرحال و زنده باشی

می گویند این خواجه ملانصرالدین به نوه اش لگد می زد از وی سئوال می کند آقا جان این چه کار زشتی است که شما بچه ها را می زنید ! پاسخ داد آخه پدر سوخته می گوید برو ما آمدیم جای تو را بگیریم !

نام نوه خان را اگر سعدی لندنی قبول نشد عبید بگذارید که به زبان برتانیائی هم ساده است تازه مادر و پدر حق مسلم دارند

نام مرا مادر بزرگم گذاشت که من هرگز خوش نیامد بخاطر همین همیشه نام خانواده گی را می نویسم هر چند در خارجه مشکل است اما ایرانی زیبا ترین نام هاست

سبز وشاد بمانید با هنرمند همشهری ام صیاد

(September 19, 2007 4:08 PM)
احمق نیستم:

آقای خرسندی اگر کسی نوشت که انتقاد شما از اخوان اساسی نیست و خودتان هم بسیار نقاط ضعف دارید که همگان دانند و شما اما در شعرت و طنزت از آن فرار می کنید و بجایش جا نماز آب می کشید، یعنی طرفدار حقوق زنان می شوید و ...، این شخص که انتقاد می کند از شما احمق نیست که به او می گویید "احمق نباش"! چشم بینا می فهمد که شما زلال نیستید. اخوان خیلی عیبها داشت، اما خودش بود. همان بهتر که در شعرش نشان داد که چه هست و چه نیست تا شمایی که مثلا معلم اخلاق هستید برای دیگران و نه برای خودتان!
اگر قرار باشد "زر زیادی" را همه جانبه و عمیق بفهمیم، تنها نباید به "بزرگان مرحوم" بسنده کرد. شما لطفا یک سوزن به خودتان بزنید و یک جوالدوز به دیگران!

(September 19, 2007 2:48 PM)
mohammad:

Hadi jan, even when you right seriously, you don’t forget your nice satire.

biA sanaat besoozim o havAye tAzeh andAzim
falak rA saghf doozim o ozoni no darandAzim

Come to Germany keh ghadamet roo cheshmAm!

(September 19, 2007 12:51 PM)
maziar:

azadandishi agar rudarbayesti bar nemidarad pas jenabe hadi khaane khorsandi chera harki goft mossaddeq balaye cheshesh abrooe ro ostade tahrife tarikh mikhoone? bad o birah goftan be mokhalef ham azad andishie hadi jaan?

(September 19, 2007 12:46 PM)
ali:

EY DERAKHTANE AGHIME RISHEH;ETAN DAR KHAAK;HAYE HARZEGI MASTOOR; YEK JAVAANEYE ARJMAND;HAM AZ SHOMA ROST NATVANAD KARD. in shere akhavan neshane khobist az shenakhte ishan az man va shoma

(September 19, 2007 12:44 PM)
irani:

dareto bezaar بابا، اول از همه خودتو bot نکن. تو برای زن احترام ghaaeli؟!!

(September 19, 2007 11:59 AM)
سوسن:

پدر بزرگ تازه سلام .من خیلی متاسفم که ما ایرانی هاروز بروز برای خودمان خط قرمزهای بیشتری ایجاد می کنیم و از نقد کردن هرچه کهدوست داریم هراس می کنیم یک روز دین ،یک روز پیامبر ،امام خمینی !ویا شاعر وادیب و هنرپیشه ما به جایی رسیده ایم که مثلا همه باید گوگوش را دوست داشته باشند وگرنه یا حسودی یا غیرطبیعی ویا خدای نکرده حزب الهی . بهتر است بدون هیچ تعصبی به دنیا نگاه کنیم و پس از تچزیه وتحلیل بی رحمانه همه چیز بعدا به آن علاقه مند شویم تا منطق غلاقه وارادتمان را دیگران بپذیرند.

(September 19, 2007 11:16 AM)
علا:

با سلام خدمت آقای خرسندی عزیز
خسته نباشی امیدوارم از این فحش و ناسزاها ناراحت نشی بدبختی ما ملت بت پرستی و سیاه و سفید دیدنمونه یعنی یا یه نفر صددرصد خوبه یا صددرصد بد کاش میتونستیم خاکستری ببینیم و اینقدر تعصب بیجا نداشته باشیم

(September 19, 2007 10:58 AM)
nader:

Hady عزيز از تو ممنونم که انقدر روشن فکر ميکنی و حرفت را هم ميزنی. Bt ها را بايد شکست، ديده انتقادی را بايد پذيرفت.

(September 19, 2007 10:44 AM)
زنگی زنگ:

به نظر من بسیاری از شعرهای اخوان ثالث، پرمغز و زیبا هستند. شعرهای بد هم دارد. از کسی نباید بت ساخت. همین اخوان ثالث در سال های پایانی عمرش برای خامنه ای و خمینی هم چرت و پرت هایی موسوم به شعر نوشته بود.

(September 19, 2007 10:24 AM)
mohammad:

Hadi jan salam!

Sure nobody is perfect. You either.
But for me you are simply the best.
Maybe your main weakness is:
You don’t take care of yourself.

Don’t you know how great and important for us you are?
You are a man and criticize men who mistreat women.
You are an Iranian and regret Iranians who insult Afghans.
And with your poems and satire you give me the feeling that in a lovely mixture both Hafez and Charlie Chaplin are still alive.

I wish you and your grandchild Saadi, at home Hafez, a very long life.
We need you Hadi jan, we need you. Take care!

GhorbAnat
Mohammad

(September 19, 2007 8:26 AM)
آزادي:

جناب آقاي خرسندي سلام!
ورود شما را به حزب پيرو پاتالها تبريك مي گويم و انشا الله قدم نو رسيده مبارك است و خوش قدم باشد.
هادي جان تمام حركات شما زير زره بين است چون تو آدم معمولي نيستي بلكه يكي از بهترين طنز پردازان عصر خود هستي اگر مي خواهي همگي از شما راضي باشند بايد هم سوار الاغ باشي هم پياده با شي و هم نوه خود را سوار الاغ كني كه كسي ايراد نگيرد تازه با اين حال باز هم ايراد مي گيرند و مي گويند حيوان الاغ زبون بسته گرسنش است.
موفق باشي
زنده باد آزادي

(September 19, 2007 7:29 AM)
ع ل تبريز:

سلام:هادي جان هرجندتوهين واهانتي دركارنبودولي به جرات وشهامت شماذرعذرخواهي ازكارنكرده احسن مي گويم

(September 19, 2007 5:50 AM)
34506116:

harfe hesab jawab nadarad . hadi khan hagh ba shoma ast.

(September 19, 2007 1:00 AM)
34506116:

harfe hesab jawab nadarad . hadi khan hagh ba shoma ast.

(September 19, 2007 1:00 AM)
Reza Az Japan:

Salaam bar Hadi
Vagha-an karhat harf nadaare.Vlley moteasefane hata beghole shoma roshan-fekrhaye ma ham bayad az mardom-e ad-di yad begirand.Aghaa harfe mozakh-aff mozakh-aff ast hala har ke begoyad.Bandeh,ya hafez.Hanooz bad az sall-ha eghamat dar kharej yad nagerefteim keh dar mored har chiz ghabl az ezhar-e nazar ta-am-mol konim sepas ezhar-e nazar.
Karhayat benazir ast va motma-en bash agar harfe ahmaghne ham gahi bezani iradi nakha-had bood besharti keh badan ghabool koni ke estebah kardi.
Agar ma Irani-ha in shahamat-e ghabool kardan-e eshtebah-e khodeman ra yad begirim,kheyli masae-eleman hal khahad shod.
Damat garm,ghalamat payandeh,doshmanat sarnegoon bad.

(September 19, 2007 12:13 AM)
 
 
 
این سایت را BookMarkکنید!

بایگانی