بچه ها این گربه هه ایران ماست.!
پراکسی جديد
فيلتر شکن
برای دوستان در ايران
اصغرآقا، نوشته هاي هادي خرسندي

چهارشنبه 1 آذر 1385

هادي خرسندي با اعدام صدام حسين مخالف است - راديو فردا

مصاحبه با راديو فردا
در آمريکا فيروزه خانم خطيبي هروقت مرا مي بيند يک مصاحبه با راديو فردا افتاديم. من از قبراقي ژورناليستي اش خوشم ميآيد. با صفا بانوئي است. اميدوارم بتوانيد مصاحبه را پيدا کنيد.
کسي هست که متن آن را تايپ کند براي من بفرستد که بذارمش اينجا؟ خيلي خوب ميشه.
(بعداً اضافه شد) مصاحبه رادیو فردا را عزیزی تایپ کرده و ایمیل کرده. قربان دستش.
فیروزه خطیبی – نظر شما در باره حکم اعدام صدام حسین چیه؟
هادی - ببینید من در درجه اول با اعدام مخالف هستم. من از وقتی که، یعنی چند سال پیش، یعنی از وقتی که جمهوری اسلامی برای من تروریست فرستاد، حتی من با ترور هم مخالف شدم. یعنی اصلاً کار خوبی نیست که بیان و یک آدمی رو بکشن. اما من ضمن اینکه با مجازات اعدام مخالفم حتی اگر موافق هم باشم هم، صدام در فهرست من اولین کس نیست. من فهرستی دارم، حق تقدم قائلم برای اعدام افراد توی این سلسله مراتب، که البته نمی گم الان.
اما باز هم اگر من با مجازات اعدام موافق باشم، اون صدام حسینِ سفاکِ آدم کشِ جنایتکار را باید گیر بیارن و مجازات کنند اگه می تونن. نه یک مفلوک بدختی رو که در زندان افتاده و شلوار خودشو می شوره و آب می کشه و روی بند می اندازه که خشک بشه که دوباره بپوشه. این اون صدام حسینی که من خواهان مجازاتش هستم، نیست.
سئوال- آقای خرسندی آیا بنظرشما در این انتخابات آینده در ماه دسامبر مجلس خبرگان، امکانش هست که آقای خامنه ای رو عوض کنند به عنوان رهبر؟
هادی - والله نمی دونم از ایشون عوضی تردیگه نمی تونه باشه. دیگه چقدردیگه ایشون رو میخوان عوض کنند؟ شایدم براش یه دو تا دستیار بگذارند، معاون بگذارند، که یه هو شبی، نصف شبی، جنایت کم نشه! دزدی کم نشه! تجاوز کم نشه تو دنیا و تو ایران.
سئوال- شما که تو انگلستان زندگی میکنید، نظرتون راجع به دکترای افتخاری ای که برای گفتگوی مذاهب، دانشگاه اسکاتلند به آقای خاتمی داده چیه، درمقایسه با اون دکترایی که رئیس جمهور آفریقای جنوبی آقای نلسون ماندلا برای گرد هم آوردن نژاد های مختلف بدست آورد؟
هادی - بقول شاعرمیگه: «دهندت دکترای افتخاری - به پاس پاچه خواری پسته خواری»
که شاعر این رو گفته و تو سایت Asgharagha.com می تونند دوستان این سروده من رو بخوانند. اما می خوام بگم که اینا با مذاهب دیگه رابطه درستی دارند؟ خیلی یهودی ها رو آزار نمیدن؟! بهایی ها رو ناراحت نمیکنن؟! زرتشتی ها رو اونجا اذیت نمیکنند؟! حالا میخوان گفتگو هم بگذارن بین مذاهب؟ اولاً این مذاهب ما گفتگو بردار نیست برای اینکه این ها الحمدالله هر کدومشون زبون خودشون رو دارن. یکی نمیدانم عبری هست و یکی عربی هست و یکی انگلیسی. به هر حال فکر نمی کنم این مذهب ها بتونن با هم گفتگو کنند. اما رهبران مذهبی و آدمهایی مثل آقای خامنه ای و خاتمی بی گمان حرف های مشترک با کاردینال ها و خاخام ها و کشیش ها دارن. یک نوع رابطه ظریفی بین این روحانیون هست که این رو هر بچه ای هم این روزها ، اون رابطه رو می دونه. هر پسر بچه ای بویژه این رابطه رو، این اخلاق مشترک رو، بین اون فلان کشیش و فلان آخوند و فلان خاخام می تونه درک بکنه و حتی گاهی بره شکایت بکنه، اون پسر بچه! از رابطه ظریف و تبانی ای که این حضرات با هم دیگه دارن!

 
 
 
این سایت را BookMarkکنید!

بایگانی