بچه ها این گربه هه ایران ماست.!
پراکسی جديد
فيلتر شکن
برای دوستان در ايران
اصغرآقا، نوشته هاي هادي خرسندي

چهارشنبه 12 مرداد 1384

خاتمی و گفت و گوی تملق ها

دوره خاتمی سرآمد. دوران او، برهه گفت و گوی تملق ها بود. در مراسم تودیع او ، شفافیت تملق به اوج خود رسید:
«كامبيز روشن روان رييس خانه موسيقي نيز طي سخناني با سلام بر خاتمي اظهار داشت: مدح، شايسته‌تر از تو ممدوحي ندارد.» و تملق شایسته تر از من مملوقی! َ
«هوشنگ مرادي كرماني نويسنده و عضو فرهنگستان زبان و ادبيات فارسي نيز طي سخناني با تقدير از اهميتي كه خاتمي به كودكان و نوجوانان داشته است، سخنراني خود را به عنوان يك اتومبيلران كه مسافرش خاتمي است انجام داد و در اين سخنراني به بيان ويژگي‌هاي شخصيتي خاتمي پرداخت.» از جمله اینکه مسافرش وسط راه منزل رهبر گفت نگهدار من یک دستمال ابریشمی بخرم.

«ايرج راد از هنرمندان تئاتر طي سخناني اظهار داشت خاتمي يار و ياور ما بود و هميشه به هنرمندان احترام گذاشت. هر زمان خواستيم ، در مراسم ما حضور يافت و هر كس از ميان رفت بدون دعوت به مراسم او آمد و با ما گريست.» شاملو را میگوید یا اسدالله لاجوردی را؟

خاتمی پیغمبر میشود!

فؤاد صادقی در سایت بازتاب مینویسد:
«نام سه‌كلمه‌اي «سيدمحمد خاتمي» كه هر سه واژه آن با پيامبر اسلام(ص) گره خورده بود و از سيادت و انتساب نسبي وي به خاندان پيامبر تا همنامي با رسول اكرم(ص) و به عاريت گرفتن عنوان خانوادگي خاتمي از لقب «خاتم‌الانبياء» به همراه قراين ديگر از رفتار وي، چون تأكيد بر تسامح و تساهل كه اشاره به «شريعت سهله و سمحه» داشت، محوريت دوستي و مهرباني و عطوفت با همگان كه متأثر از جلوه «رحمةللعالمين» پيامبر است، نشانه‌هايي بود كه باعث شد، جامعه‌ي اكثراً متدين و سنتي ايران، در چهره خاتمي شباهت بيشتري به پيامبر اكرم(ص) نسبت به ديگر روحانيون احساس كنند، جالب آنجاست كه پس از رياست‌جمهوري خاتمي، برداشت جهان نيز از خاتمي در همين راستا شكل گرفت و وي كه يك روحاني شيعه و متعلق به اقليت جهان اسلام بود، به عنوان سمبل و نماد اسلام و پيامبر اكرم(ص) در عرصه بين‌المللي مطرح شد.»

شاهدی هم از غیب میرسد:
«به گزارش ايسنا، نرگس كريمي خواهر عارف شهيد حاج داود كريمي نيز طي سخناني اظهار داشت: شما در هر عرصه وارد شديد جلوه‌هاي رسول اكرم را به ما نشان داديد. .... مسئله مهم بعثت پيامبر و مكارم اخلاقي كه پيامبر براي اتمامش آمده بود. شما در دوره وانفساي بحران اخلاقي، اخلاق را به بشريت معرفي كرديد تا بشريت معناي اخلاق و فضيلت اخلاقي را بفهمند و اخلاق انساني كه در سطح جهاني حذف شده يا كمرنگ شده بود را احيا نموديد.»

خاتمی کورش کبیر میشود
«نيكنام از سوي جامعه كليميان،آشوريان و ارامنه كه همه در گلستان سرسبز ايران زندگي مسالمت آميزي دارند (دست انداخته؟) مراتب سپاسگزاري را خدمت رييس جمهور اعلام كرد و افزود: در اين دوران پرافتخار (از زمان شاه یادش مانده) شاهد دست مهر رييس جمهور در دست خود بوديم. حضور ايشان در مراكز اقليت‌هاي ديني نماد مهر ايشان به همه انديشه‌هاي عرفاني و كساني بود كه خدا را ستايش مي‌كردند. خاتمي ما را به ياد كورش مي‌اندازد كه به همه انديشه‌ها احترام مي‌گذاشت و باورشان ميداشت. (به امام زمان دستش انداخته) وي با اين بيت شعر سخنان خود را به پايان برد: وفا كنيم و ملامت كشيم و خوش باشيم كه در طريقت ما كافريست رنجيدن» !! (عرض نکردم دستش انداخته. بیت از این مناسب تر گیر نیاورده بود؟)

در خبرها همچنین آمده بود: «در زمان سخنراني اين افراد، كودكان خردسال با رساندن خود به رييس جمهور روي وي را مي‌بوسيدند!»

خاتمی شاه میشود
خوب حالا نوبت خاتمی است که خودش را دست بیندازد:
« از او خواسته شد تيتري مناسب امروز بگويد؛ رييس‌جمهور به شوخي گفت: شاه رفت!» و بلافاصله افزود «البته من شاه نیستم و با شاه فرق دارم»
هزار و دو فرق اساسی هم با محمد رضا شاه دارد. دوتای آخری یکی اینکه شاه هرگز خودش را دست نمی انداخت. دیگر اینکه شاه نه برادرش داماد خمینی بود نه خودش عروس خامنه ای!

 
 
 
این سایت را BookMarkکنید!

بایگانی